Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Audi a4 B6 1.9 tdi 130 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Lip 2013, 09:54
Temat postu:
Problem z multitronic !
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Mam problem ze skrzynią biegów w moim Audi A4 b6 2004 r. Zaraz po kupnie i przejechaniu ok 200 km skrzynia weszła w tryb awaryjny ( podswietlone PRNDS ). Wszystko działa poprawnie- skrzynia pracuje idealnie, nic nie szarpie nic nie stuka.
u dwoch nie zależnych mechaników w Szczecinie. Diagnoza- uszkodzony sterownik. Zdecydowałem się na jego wymianę. Zapłaciłem w ASO 6ooo zł wraz z robocizną i wyminą uszczelek i filtrów.
Po dwoch dniach problem znowu się pojawił.
W ASO za bardzo nie wiedzą co to może być. Mają wysłać zapytanie do centrali. Może ktoś z Was maił podobny problem?
Proszę o opinie i porady.
Dzięki!!! Achh zapomniałem dodać że olej w skrzyni także został wymieniony!
Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 1715 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kamieniec Ząbkowicki. Posiadane auto: marcedes w202 2,2cdi 2000rok golf 6 1,4 80 km.
Piwa: 123/9
Wysłany: Wto 30 Lip 2013, 06:51
Temat postu:
Re: ( Audi A4 ) Problem z multitronic !
Zużycie pompy strumieniowej, sprzęgła zbyt duży luz roboczy . Przy silnikach o podwyższonej mocy i w czasie sportowej jazdy efekt j/w . Szkoda tylko że w stacji obslugi mając skrzynie na stole nie zweryfikowano objawów . _________________ To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Audi a4 B6 1.9 tdi 130 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 13 Cze 2015, 11:26
Temat postu:
Re: Problem z multitronic !
Witam.
Niestety do tej pory problem nie został usunięty. Po kilku wizytach w ASO Audi stwierdziłem że problem ich przerósł. Po wymianie sterownika zalecili płukanie przewodów ATF. To nic nie dało. Dalej chcieli wymienić filtr oleju za niecałe 2000 zł. Stwierdziłem że i to pewnie nie pomoże i serdecznie im podziękowałem zostawiając w sumie kilka tysięcy zł… Postanowiłem oddać auto do renomowanej firmy która zajmuję się tylko i wyłącznie naprawą skrzyń.
I tak po rozłożeniu skrzyni na części pierwsze ( zostałem zaproszony na oględziny) zostały wymienione wszystkie elementy wskazujące na choćby minimalne zużycie czyli:
-tłok 01J 323 929 A
-przewód olejowy 01J 323 530G -rurka wałka wej.
- filtr AT otwór elipsa 01j301 517 D
-przewód olejowy 8E0 317 823 L ( filtr które chciał wymienić ASO )
-pokrywa z łożyskiem 01J 323 257 A
-pierścień uszczelniający simmering wałka wej
-uszczelka pokrywy tył metalowa
-uszczelka pokrywy srodkowa
-uszczelka pokrywy przod
-olej ATF
- tarcze sprzęgła jazdy na wprost ( zmiana na 7 lameli)
-sprawdzenie oprogramowanie ( okazało się że sterownik zamontowany w ASO za przeszło 6000 zł zaprogramowany był na 7 lameli - skrzynia jezdziła na 6 ).
Kwota naprawy następne 6000zł.
Po przejechaniu 980 km znowu pojawia się dokładnie ten sam błąd !!! Ciśnienie i temperatura oleju.
Pełna rozpacz!!! Wydane w sumie ponad 12000 zł . Pełna rozpacz!!!
Kolejne kila wizyt na diagnostyce ( oczywiście w ramach naprawy) pozwoliły wykluczyć niepoprawne zasilanie sterownika ( zanikanie masy). Wszystko w porządku. Auto rusza pięknie, nie szarpie fizycznie skrzynia działa poprawnie ! Jedynie te dwa blędy!!!
Wszystkie parametry w normie.
Temperatura oleju w skrzyni - norma.
Wszystkie prądy sterujące - w normie.
Błędy pojawiają się beż żadnej chronologii- nie raz po przejechaniu 100 km, nie raz po przejechaniu 900 km ale zawsze na zimnym silniku ( ok 9 -10 km po uruchomieniu auta).
Oczywiście ciśnienie oleju w normie jak i temperatura- ani razu nie przekroczyła zakresu.
Najlepsi fachowcy po tej stronie Polski rozkładają ręce …
Jeżeli ktoś ma jakąś wskazówkę proszę o pomoc!!!
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Audi a4 B6 1.9 tdi 130 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 25 Cze 2015, 06:07
Temat postu:
Re: ( Audi A4 ) Problem z multitronic !
Witam ponownie.
Skrzynie rozebrano jeszcze raz. Wymieniono pompę strumieniową ( na moje polecenie) i zamontowano celem sprawdzenia nowy blok zaworowy ( czy też sterownik zaworowy- nie znam jeszcze dokładnej nomenklatury wszystkich części).
Po przejechaniu 90 km sytuacja się powtarza.
Najpierw wchodzi błąd temperatury, potem dochodzi błąd ciśnienia oleju w skrzyni.
Czy naprawdę temat jest tak skomplikowany że nikt nie ma żadnych pomysłów?
Dołączył: 26 Lip 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Audi a4 B6 1.9 tdi 130 KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Lip 2015, 09:33
Temat postu:
Re: ( Audi A4 ) Problem z multitronic !
Witam,
ostatnim etapem było włożenie innej sprawnej skrzyni z 2007r.
Przełożono do niej mój nowy komputer i wszystkie nowe elementy za które zapłaciłem.
Skrzynia praktycznie nowa.
Niestety to też nie pomogło!!!
Po przejechaniu 50 km pojawił się błąd tem. oleju.
Serwis stwierdza że skrzynia jest w pełni sprawna.
Przyczyny pojawiającego błędu należy szukać gdzie indziej!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi A4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.