Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): wrocław Posiadane auto: audi a4 1.9tdi 1997
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Gru 2010, 05:16
Temat postu:
Wymiana nagrzewnicy
Witam czy dysponuje ktoś może poradnikiem a najlepiej zdjeciami jak wymienic nagrzewnice w A4 1.9 tdi z 97roku. Wiem że musze rozebrać cała deske i chciałbym wiedziec gdzie są i które śruby wykrecać.
Niestety jest z tym trochę pracy,jednak nie taki diabeł straszny jak go malują.
Po pierwsze odłącz akumulator,potem wymontuj fotele przednie,będziesz miał dostęp do wszystkiego.
Wymontuj tunel środkowy.
zdejmij plastiki na słupkach przednich i poodpinaj kostki(nie musisz ich zaznaczać każda ma inny kolor i podczas składania ich nie pomylisz).
odkręć schowek kierowcy i pasażera.
odkręć dwie nakrętki na klucz 16 po stronie kierowcy i jedną po stronie pasażera od wzmocnienia.
odkręć od wzmocnienia pod konsolą śrubę torks 8mm mocującą pedały i wypnij kostki-pedał gazu(linka)czujnik pedału hamulca i czujnik pedału sprzęgła
odkręć śruby mocujące wzmocnienie do tunelu środkowego są to dwie śrubki po prawej i dwie po lewej stronie tunelu.
zdejmij pokrywę puszki komputera na podszybiu i wypnij wszystkie kostki.
odłącz przewody gumowe do nagrzewnicy.
jeśli masz klimę to odzyskaj czynnik i odłącz przewody od nagrzewnicy
odkręć krzyżak od maglownicy.
Jeśli wszystko to zrobiłeś,możesz wyjąć cały kokpit razem ze wzmocnieniem i nagrzewnicą,jak dobrze pokombinujesz,to wymienisz nagrzewnicę bez zdejmowania konsoli ze wzmocnienia.
Życzę powodzenia,a w razie problemów czy pytań w trakcie prac dzwoń zawsze pomogę 880 660 226
Nieco odświeżam temat ze względu na sporą ilość telefonów.
Zanim zdecydujesz się na wymianę nagrzewnicy musisz mieć pewność że wymiana jest konieczna.W większości wypadków problem z ogrzewaniem naszej laluni leży gdzie indziej.
W jednym jedynym przypadku kiedy jest wyciek widoczny nie obejdzie się bez wymiany,brak ogrzewania nie jest jednoznaczne z koniecznością wymiany.
Po pierwsze zawsze należy sprawdzić czy nagrzewnica nie jest zapchana,często dosypując ogólnie dostępnych proszków pomagających uszczelnić układ chłodzenia doprowadzamy do zatkania nagrzewnicy,woda z kranu również powoduje zamulenie.
Zanim zdecydujemy się na pracochłonną wymianę spróbujmy przepłukać strumieniem wody zdejmując oba węże,należy na zmianę przelewać wodę pod ciśnieniem z kranu to w jedną rurkę to w drugą aż woda wylatująca z nagrzewnicy będzie czysta.
Po tym trzeba solidnie odpowietrzyć układ,bo jeśli płyn nie będzie wszędzie nie ma szans na ogrzewanie.
Kolejnym powodem braku ogrzewania może być uszkodzona pompa wody,czesto montowane zamienniki mają plastykowe śmigła które pod wpływem temperatury odrywają się od wirnika,to jednak zdarza się rzadko,a objawem jest prócz braku ogrzewania przegrzewanie silnika.
Zanim definitywnie przystąpimy do wymiany po analizie za i przeciw samodzielnie,warto odciągnąć czynnik klimatyzacji z układu w serwisie klimatyzacji,ponowne napełnienie będzie wiele tańsze jeśli firma przechowa nasz czynnik i po naprawie ponownie napełni układ klimatyzacji.Rozkręcenie przewodów klimy przy nagrzewnicy jest konieczne.
Postępując zgodnie z moją instrukcją wymontujesz kokpit razem z instalacją,wzmocnieniem po konsolą i nagrzewnicą,nie ma potrzeby rozkręcania tego na kawałki bo tylko narobimy sobie niepotrzebnej pracy.
W nowszych rocznikach b5 nad mechanizmem wycieraczek na podszybiu trzeba odkręcić jedną śrubę m 6 która trzyma wzmocnienie,a w starszych modelach na tunelu jest aluminiowy uchwyt który będzie nam utrudniał wyjęcie wszystkiego,dlatego warto odkręcić czarny nawiew na dole nagrzewnicy wtedy wyjdzie bez problemu.Pod kierownicą po lewej stronie jest kilka kabli przykręconych do kości na klucz 13 i 10 trzeba je odkręcić,kolejność i rozmieszczenie tych kabli można zapisać na wszelki wypadek na kartce.W razie pytań jestem do dyspozycji.
Bardzo proszę nie dzwonić wieczorami i w niedzielę,proszę uważnie czytać a w razie problemów zadawać pytania TYLKO na tym forum.
Jest bardzo męczące tłumaczenie o godzinie 21 kilka razy tego samego co tu napisałem,pozdrawiam[color=red]
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Audi A4 1.6 1997r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Kwi 2013, 21:54
Temat postu:
Re: ( Audi A4 ) Wymiana nagrzewnicy
Witam,
jestem nowy.
Kupiłem 3 dni temu Audi.
Problem w tym że bardzo słabo grzeje.
Temperature mam 90 stopni.
Jak ustawie klime na zimne powietrze to moment sie robi jak w lodówce.
a jak dodaje temp na + albo Hi to leci letnie powierze. fakt faktem po 10km przejechanych w aucie jest ciepło ale szału nie ma.
Od poprzedniego właściciela dostałem termostat bo sam nie zdołał wymienic.
Czy to może pomóc??
Ewentualnie gdzie są te węże do nagrzewnicy żeby ją przepłukać??
Mam silnik 1.6 benzyna. 101 km. 1997 rok. klimatronic.
Dołączył: 07 Sty 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): se Posiadane auto: audi a6 2.4 2002r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Sty 2014, 22:24
Temat postu:
Wymiana weża do nagrzewnicy audi a6
Witam,
mam nadzieję , że może na tym forum uzyskam pomoc .
Mam problem z wyciekiem płynu chłodniczego. Kilka dni temu mialem wymieniana pompe wody i rozrzad przy okazji. Przez 2 dni było sucho pod samochodem, po dwóch dniach znowu rózowa plama.
Po długich poszukiwaniach znalazłem miejsce z ktorego leci . Jest to ten czarny waz , ktory widac na zdjeciach, laczy sie z nagrzewnica. Kiedy samochod stoi to jedynie kapie , kiedy sciskam ten wąż to leci ciurkiem .
Bardzo proszę o pomoc i opisanie jak krok po kroku wymienic ten waz i ewentualnie link gdzie mozna go dostac w dobrej cenie .
Jeszcze dodam , ze problem dotyczy audi a6 2.4 V6 2002r. benzyna manual sedan.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi A4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.