Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miechów Posiadane auto: Audi A8 2.5 TDI Quattro '98
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 21:38
Temat postu:
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Chyba nie do końca tak. Bo po co ten otwór od dołu kosza. Bo od góry pompy dochodzi jeszcze wężyk łączący węże w zbiorniku i to chyba z tamtąd powinno zasysać.
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno Posiadane auto: audi a8 2,8 quattro
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Cze 2011, 21:06
Temat postu:
problem
Panowie czy moglbym prosic o odswiezenie tematu
audi a8 2,8 quattro 1995 i podobny problem
pomimo paliwa w baku samochod gasnie po dolaniu kilku litrow paliwa silnik znowu odpala.
Powiem ze dzis byl podlaczony do komputera i nie wykryto zadnych bledow.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miechów Posiadane auto: Audi A8 2.5 TDI Quattro '98
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Cze 2011, 15:00
Temat postu:
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Ale ile masz paliwa w zbiorniku jak zaczyna gasnąć? Jak zaraz poniżej połowy tzn.że pompa paliwa, jak ok1/3 paliwa w zbiorniku jeszcze masz to może pompka strumieniowa w zbiorniku. Ja ostatnio to miałem.
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Dobre pół roku minęło a problem z pompą mam dalej ten sam.
Wstępnie jestem umówiony z elektronikiem sam. na bliżej nieokreślony termin. (Mam częste wyjazdy)
Dzisiaj miałem trochę czasu więc się "pobawiłem" trochę starą pompą w której okazało się że wszystko jest O.K oprócz pęknięcia plastiku co powodowało wylew paliwa (nieznaczny) gdy zbiornik był pełny.
Gdyby ktoś był zainteresowany to dodałem parę zdjęć (Linki do strony ze zdjęciami w powyższych tekstach) z częściowo rozebranej pompy na których lepiej widać detale wewnętrzne.
Jeszcze jedno.Aby nie wylewać paliwa ze zbiornika wykorzystałem czujnik paliwa w starej pompce (którego wartość w Omach mieści się pomiędzy 0,425 a 0,099) i podłączyłem go do odpowiedniej kostki. Po włączeniu stacyjki i po opuszczaniu za pomocą śrubokręta pływaka czujnika pompka nie włączyła się.(Nie dochodzi prąd kablami.Pompka jest O.K. Sprawdziłem bezpośrednio podłączając ją do ładowarki akumulatora). Jedyne co się działo to kontrolka ze grzania świec żarowych zaczęła mrugać.
Więc albo jakiś przekażnik poszedł albo bezpiecznik którego już szukałem i nic nie znalazłem.
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Witam.
Myślę i mam taką nadzieję, że to mój ostatni wpis na temat pompy. Wreszcie działa. Pokazała mi się już rezerwa a silnik nie gaśnie. Przyczyną jednak była,(co zasugerował"vazik").niezbyt dociśnięta uszczelka, (jest to uszczelka trzymana przez dwa plastikowe bolce od korpusu pompy).
Byłem umówiony z elektromechanikiem bo myślałem że w elektronice należy szukać przyczyny. Chcąc dla pewności wykluczyć winę pompy, podłączyłem ją przewodami bezpośrednio do akumulatora. Działała. Było wyrażnie słychać zasysane paliwo. Paliwa było jednak ponad połowa zbiornika. Po wymontowaniu tuby z czujnikiem paliwa która jest w pewnym sensie elementem pompy, wprowadziłem w to miejsce przewód do odsysania paliwa. Po spuszczeniu około 20 l i załączeniu pompy,okazało się że pompa chodzi ale nie słychać zasysanego paliwa. Wlałem ok.10 l z powrotem i znów zasysała paliwo. Po pewnym czasie poziom paliwa w tej komorze gdzie została wymontowana "tuba" wyrażnie się podniósł. Odkręciłem dekiel z czujnikiem nad drugą komorą. Okazała się totalnie wyssana z paliwa. Ulżyło mi, bo to znaczy że ssawki działają i nie muszę wymienić zbiornika jak mi kiedyś w warsztacie zasugerowano. Teraz już przy włączonej pompie spuszczałem paliwo do kanistra. Po nie długim czasie zassała powietrze i zaczęła iść na sucho. Po włożeniu czujnika okazało się że paliwa zostało ok. 1/3 zbiornika. Rzeczywiście, przy dalszym spuszczaniu naleciało jeszcze z 25 l paliwa.
To zmusiło mnie do wymontowania tej pompy ponownie (niedługo będzie chyba z 3 lata od jej zamontowania). Po sprawdzeniu uszczelek, (zalecane są nowe, ale komplet trzy lata temu kosztował chyba z 3 stówki) zamontowałem ją z powrotem ale już bez pośpiechu. Jak wyczułem że w miarę dobrze siadła, (kołnierz pompy musi idealnie dolegać do uszczelki na kołnierzu zbiornika), krótkimi ruchami w lewo i prawo jeszcze lepiej ją usadowiłem.
Śruba dokręcała się idealnie. W pewnym momencie wyczułem opór co znaczyło że śruba jest dokręcona do jej kołnierza i dalej nie da się wkręcić.
Wlałem trochę paliwa do zbiornika. Zbiorniczek w pompie też zalałem paliwem i włączyłem pompę. Po paru sekundach wiedziałem że jest O.K.
Pompa zasysała paliwo non stop.
Przy okazji "zabawy" z pompą odkryłem że jednak zasilanie na pompie było i jest ale dopiero po starcie silnika a nie tak jak ja sobie to wyobrażałem po włączeniu stacyjki.
Od dwóch dni specjalnie jeżdżę na niskim stanie paliwa i jak na razie (odpukać) jest wszystko O.K.
Wiem że przynudzałem tymi postami ale nie każdy jest urodzonym mechanikiem i nieraz musi to trochę trwać nim się dojdzie do sedna sprawy.
Ps.Mam parę zdjęć wnętrza tego zbiornika, które postaram się wysłać pod link który tam kiedyś wcześniej podawałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi A8 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.