Witam.Od dwóch lat mam problem ze zbiornikiem a raczej z pompą.Jest wymieniona a mimo to nie podaje do "kosza" paliwa. Po zużyciu ok 50/60 litrów paliwa (zbiornik ma ok. 80L.) auto mi po prostu gaśnie.Moja wina że nie zadałem sobie trudu sprawdzić czy zaciągnęło powietrze do pompy wtryskowej,czy poprostu pompa ta została odcięta przez czujnik poziomu paliwa. Wiem że w "koszu" znajduje się czujnik który ją (pompę w zbiorniku paliwa) uruchamia przy około 1/2 zbiornika a w razie braku paliwa odpowiednio wcześnie odcina pompę wtryskową aby jej nie zapowietrzyć.
Mam w tym momencie do znających się na temacie pytanie.Czy po dolaniu paliwa auto powinno bez problematycznie odpalić ? czy tak jak ja, muszę za każdym razem oddawać auto (holować) do warsztatu (narazie do tego samego) gdzie twierdzą że bez kasacji błędu za pomocą komputera tego auta nie da się odpalić.
A może z elektroniką jest coś nie tak ? a tam go nie chcą lub nie potrafią usunąć ?
Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 1456 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Audi 100 2.0 TD , Audi A6 2.5 TDI , Mercedes Sprinter 312 TDI
Piwa: 126/1
Wysłany: Czw 03 Lut 2011, 00:32
Temat postu:
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Jak dla mnie to cos nie tak masz z elektronika a dokladniej to z czujnikiem G210 ktory masz w koszu,ma on dwa zadania wlacza pompe paliwa a przy braku paliwa odcina zaplon na pompie wtryskowej zeby uklad sie nie zapowietrzył.
Wszystko wskazuje na to ze twoj uklad sie zapowietrza bo w koszu( zbiornik spietrzajacy) niema juz paliwa.
Autka nie zapalisz bo poprostu caly uklad jest zapowietrzony a odpowietrzyc bez paliwa w baku sie nie da.Najpierw odpowietrza sie pompe wtrsykowa a na koncu przewody wysokiego cisnienia,warunek konieczny to odpowiednia ilosc paliwa w baku lub podpiecie pompy na czas odpowietrzania.Kasowanie bledow niema tutaj nic do rzeczy (sciema naciagajacych mechanikow).
Przypuszczam ze jeden z bledow to bedzie 01441
Mam dla Ciebie 2 wiadomosci zla i dobra.
Zaczne moze od tej dobrej,wiec jesli chodzi o sprawdzenie czy czujnik dziala wystarczy sprawdzic jego opor,wiec musisz poszukac w miescu gdzie jest dekiel od pompy paliwa sa wtyczki,szukasz takiej gdzie sa 2 przewody odlaczasz ja i miernikiem mierzysz opor,ktory powinien wskazac ok +/- 430 Ohm ,jesli tyle nie wskazuje podczas pomiaru to podlacz kostke spowrotem i przekrec kluczyk w stacyjce tak zeby zapalily sie kontroli odczekaj chwile,pompa w baku powinna sie wlaczyc i napompowac paliwo do zbiorniczka spietrzajacego i ponowny pomiar oporu powinien wskazac prawidlowa wartosc jesli czujnik jest sprawny,oczywiscie w baku musi byc mniej niz 2/3 paliwa,bo jesli paliwa jest wiecej to pompa sie nie wlacza ale opor na czujniku i tak powinien wskazywac wlasciwa wartosc.
Teraz gorsza bo zla wiadomosc a mianowicie to ze nie da sie wymienic samego czujnika G210,trzeba wymieniac caly komplet z pompa paliwa a to jak wiadomo dosc duzy wydatek.
Opis przedstawiony przezemnie nie odnosi sie do wersji quattro bo tam sa pewne roznice w ukladzie paliwowym.
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Dzięki Tomek za obszerne wyjaśnienie.Auto jest z przednim napędem ale zbiornik ma ten sam co qattro, niestety:(.Dwa lata temu opisywałem moje zmagania z tą pompą (jeszcze jest to na forum).Więc jest to 2 lata temu nowo zakupiona pompa w serwisie VW którą sam włożyłem (jakimś cudem).
Myślę że wszystko siedzi na swoim miejscu bo śruba dokręcająca pompę do podłoża zbiornika szła w miarę lekko bez oporu. Ta duża nakrętka też.No i nie cieknie po pełnym zatankowaniu jak to było wcześniej przy starej pompie.Myślę że ten czujnik w tej nowej jest O.K. (muszę jeszcze raz sprawdzić tą starą pompę u jakiegoś innego mechanika albo elektronika sam. bo może się okazać że i tam czujnik jest w porządku, pompę sam sprawdzałem i chodziła).
Zastanawia mnie czy za tym czujnikiem nie ma jakiegoś przekażnika który włącza w odpowiednim czasie prąd na kable idące do pompy? O ile pamiętam miałem wtedy w zbiorniku ok. 15/20L paliwa a mimo to prąd nie dochodził. (Szukałem nawet wtedy przepalonego bezpiecznika ale wszystkie były całe. Bynajmniej te co są z boku od str. pasażera).
W końcu auto oddałem do mechanika, który stwierdził że trzeba skasować komputerowo błąd aby pompa dostała prąd.Tam u siebie je odpalił ale pompa dalej nie działa
Pozdrawiam.
Ps Mam schemat tego zbiornika, ale nie wiem jak go "przenieść " na to forum
Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 1456 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Audi 100 2.0 TD , Audi A6 2.5 TDI , Mercedes Sprinter 312 TDI
Piwa: 126/1
Wysłany: Pią 04 Lut 2011, 09:10
Temat postu:
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Jesli nic z autem nie bylo kombinowane to zbiornik nie jest taki sam jak w quattro,gdzie sa dwie pompy paliwa w zbiorniku.Czujnik jest podlaczony bezposrednio do sterownika pompy wtrsykowej.
Musisz odszukac bezpiecznik odpowiedzielany za prace pompy,nie mam w tej chwili schematu bezpiecznikow w A8 ale wiem ze w A6 jest to 28,nastepnie musisz wyciagnac ten bezpiecznik i w jego gniazdo na prawa strone musisz podac zasilanie (+) z akumulatora,pompa musi sie zalaczyc,jest wyraznie slyszalna.
Jesli chcesz umiescic zdjecie na forum to najpierw musisz umiescic je na jakiejs stronie hostingowej np: http://imageshack.us/ lub http://www.fotosik.pl/
Umieszczasz tam zdjecie a tutaj na forum wystarczy ze wkleisz link z adresem zdjecia
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Myślałem że jest taki sam jak w quattro bo ma też te dwie komory paliwowe pomiędzy którymi znajduje się miejsce na wał napędowy.Nie wiedziałem że quattro ma dwie pompki.
Właśnie odebrałem auto z warsztatu (w Niemczech).Było na diagnozie co jest przyczyną złego odpalania na mrozie, to przy okazji mieli mi sprawdzić elektrykę tej pompy.
Powiedzieli że jest O.K. Ale sprawdzali przy pełnym baku (nie mieli do czego lub nie chciało im się spuścić paliwa) i dalej nie jestem przekonany czy wszystko jest " O.K."
Zasugerowali że może być jednak żle włożona do tych wszystkich "[cenzura]ół" z uszczelkami albo jakiś przewód wyskoczył itp.
Gdyby trzeba było nowy zbiornik kupić, bez pompy, koszt powyżej 5000zł plus jeszcze montaż. Katastrofa
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Miernik oczywiście mam. Pomiar czujnika pokazał 0.428 przy prawie pełnym zbiorniku.
Zmierzyłem przy okazji akumulator. (Na warsztacie zasugerowali wymianę)
Pokazało 12,4 V. W czasie grzania świec spadło na 11.9 V. Przy odpalaniu spadło na około 9 V. W czasie pracy alternatora pokazało 13.9 V, więc wszystko chyba jest O.K. ?
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Witam jesli jeszcze nie uporałeś sie z problemem to powiem ci jedno miałm trzy audi a8 4.2 i w kazdej ten sam problem jak miałem pół zbiornika paliwa to auto mi gasło paliwo nie było pobierane z drugiej połowy zbiornika i w kazdej z audi pomogło mi wymiana uszczelki przy pompie bo one z czasem popuszczaja i zbiornik jest nie szczelny i sie zapowietrza a wtedy paliwo nie jest pobierane z drugiej komory wymien uszczelki a napewno problem minie pozdrawiam
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miechów Posiadane auto: Audi A8 2.5 TDI Quattro '98
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 12 Lut 2011, 20:43
Temat postu:
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
A mam pytanie do tomek83f. Pompa paliwa znajdującą się w zbiorniku powinna ssać paliwo tym króćcem od góry a dołem wlewać do kosza? Bo włożyłem dziś nową pompę i około połowy zbiornika paliwa auto się zapowietrzyło, a wcześniej jak sprawdzałem pompe nie ssała paliwa tym króćcem od góry.
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Witam "Jacek 126".Też mam do Ciebie pytanie. Czy u Ciebie w quattro jest ten sam system w zbiorniku co u mnie (link do schematu jest podany wyżej),
czy masz dwie pompy w zbiorniku ?
Jeżeli masz tak jak ja (link do zdjęcia pompy jaką ja mam podam niżej), to przy dobrze uszczelnionym układzie ta rurka z boku kosza podaje paliwo pod ciśnieniem do takich trzech turbinek które są obracane właśnie poprzez to ciśnienie paliwa.To powoduje zasysanie paliwa (większej ilości niż tej co napędza te ssaki) z tych niższych komór i pchanie go do kosza pompy otworem od dołu (powinna tam być siatka metalowa).
Musi to być wszystko zgrane, żeby w koszu było non-stop paliwo.
Wystarczy ponoć złe uszczelnienie tych dwóch uszczelek (rurka boczna i otwór dolny od pompy) i układ nie będzie działać.
Przy nie sprawnych turbinkach, np. zanieczyszczonych paprotami w paliwie,
ponoć trzeba wymienić cały zbiornik
Link do zdjęcia pompy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc4dd5e4712fcb8a.html
Pozdrawiam
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miechów Posiadane auto: Audi A8 2.5 TDI Quattro '98
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 16:17
Temat postu:
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Mam dokładnie to samo. Tylko że zastanawia mnie to, że rurka doprowadzona z boku kosza do pomki to pompka powinna tą rurką zasysać paliwo. Czy tak? Bo u mnie ani nie zasysa ani nie pcha paliwa więc nie ma mozliwości żeby to działało tak jak powinno. Mimo, że pompka jest włożona nowa, a nawet jak dmucham w tą rurkę wchodzącą do pompki to nie mogę nawet przedmuchać powietrza przez pompkę. Wczoraj zrobiłem sekcje starej pompki żeby zobaczyć o co tam chodzi, i jest tam um ieszczony zawór kulkowy który w starej pompce był zacięty. Jutro sprawdze czy czasami w nowej nie ma tego samego.
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
"Jacek126", sprawdzałeś tę pompkę przy jej pełnym zanurzeniu ? Np. w wiadrze do połowy wypełnionym paliwem. Chodzi mi o to czy zanurzyłeś ją w paliwie tak aby kosz był pełny ? Wtedy ta boczna rurka przy koszu znajdzie się i tak w paliwie. Żeby przekonać się że paliwo z niej jest podawane musiałbyś do niej podpiąć jakiś przewód plastikowy i uważać przy tym aby nie uszkodzić tej końcówki. Należy też uważać aby na zagięciu tego przewodu nie załamać go. Dopiero potem doprowadzić do niej prąd z akumulatora.
Z tego co się orientuję, pompka nie zasysa paliwa żadnym przewodem. Pobiera paliwo bezpośrednio z kosza w którym jest zamocowana.
Spróbowałem za pomocą translatora przetłumaczyć to co pisze pod tym schematem ale nie wyszło Efekt tego tłumaczenia poniżej.
• Pompa paliwa Vorforderung-G6-mieści się w Staugehause (na rysunku nie pokazano). • Jesteś światłem dysk (gruba strzałka) w 3 jet ssania -2,3, 5 generuje - to może gedrOckt i przyspieszone. Przyspieszenie powoduje, że otaczające paliwa porwane w różnych komorach i system rur do górnej płyty adapter 1DES StaugeMuses jest wymagane. • Pompa paliwa Vorforderung-G6, Saugstr
• paliwa pompa do Vorforderung-G6 i Saugstrahlpumpensystem Staugehause postaci zamkniętej pętli w Kraftstoffvorratsbehalter. · Aby dostrzec zapewnienia bezpiecznego rozruchu silnika, musi być zawsze gefOlIt Staugehause z paliwem. Aby to zagwarantować, nawet z małymi NachfOllmengen, księżyce EinfOllrohr-4direkt w Adapterpfatte -1 - Staugehauses. Oer paliwa jest zatem bezpośrednio doprowadziło do Kraftstofffordereinheit.
Ostatnio zmieniony przez Schwiercu dnia Nie 13 Lut 2011, 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miechów Posiadane auto: Audi A8 2.5 TDI Quattro '98
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 19:18
Temat postu:
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Tak zanurzałem w paliwie. Ale nic to nie dało. Nie rozumiem tylko czemu pompa nie ciągnie paliwa przez ten kruciec od góry. Bo jaki byłby sens jej działania gdyby ciągnęła od dołu w koszu i wlewała paliwo do kosza. Rurka idąca koło pompki paliwa jest bezpośrednio do pompy wtryskowej, która sama ciągnie sobie paliwo, a pompa w zbiorniku po załączeniu powinna pobierać przecież paliwo tym wężykiem ósemką połączoną z resztą węży w zbiorniku i dołem pompy powinno byc wypompowywane paliwo do kosza z którego pobiera VP44 i tak w kółko. Myśle że dobrze to wszystko zrozumiałem.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miechów Posiadane auto: Audi A8 2.5 TDI Quattro '98
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Lut 2011, 21:38
Temat postu:
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Chyba nie do końca tak. Bo po co ten otwór od dołu kosza. Bo od góry pompy dochodzi jeszcze wężyk łączący węże w zbiorniku i to chyba z tamtąd powinno zasysać.
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krosno Posiadane auto: audi a8 2,8 quattro
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Cze 2011, 21:06
Temat postu:
problem
Panowie czy moglbym prosic o odswiezenie tematu
audi a8 2,8 quattro 1995 i podobny problem
pomimo paliwa w baku samochod gasnie po dolaniu kilku litrow paliwa silnik znowu odpala.
Powiem ze dzis byl podlaczony do komputera i nie wykryto zadnych bledow.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 28 Skąd jesteś (miejscowość / region): Miechów Posiadane auto: Audi A8 2.5 TDI Quattro '98
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Cze 2011, 15:00
Temat postu:
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Ale ile masz paliwa w zbiorniku jak zaczyna gasnąć? Jak zaraz poniżej połowy tzn.że pompa paliwa, jak ok1/3 paliwa w zbiorniku jeszcze masz to może pompka strumieniowa w zbiorniku. Ja ostatnio to miałem.
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Dobre pół roku minęło a problem z pompą mam dalej ten sam.
Wstępnie jestem umówiony z elektronikiem sam. na bliżej nieokreślony termin. (Mam częste wyjazdy)
Dzisiaj miałem trochę czasu więc się "pobawiłem" trochę starą pompą w której okazało się że wszystko jest O.K oprócz pęknięcia plastiku co powodowało wylew paliwa (nieznaczny) gdy zbiornik był pełny.
Gdyby ktoś był zainteresowany to dodałem parę zdjęć (Linki do strony ze zdjęciami w powyższych tekstach) z częściowo rozebranej pompy na których lepiej widać detale wewnętrzne.
Jeszcze jedno.Aby nie wylewać paliwa ze zbiornika wykorzystałem czujnik paliwa w starej pompce (którego wartość w Omach mieści się pomiędzy 0,425 a 0,099) i podłączyłem go do odpowiedniej kostki. Po włączeniu stacyjki i po opuszczaniu za pomocą śrubokręta pływaka czujnika pompka nie włączyła się.(Nie dochodzi prąd kablami.Pompka jest O.K. Sprawdziłem bezpośrednio podłączając ją do ładowarki akumulatora). Jedyne co się działo to kontrolka ze grzania świec żarowych zaczęła mrugać.
Więc albo jakiś przekażnik poszedł albo bezpiecznik którego już szukałem i nic nie znalazłem.
Re: ( Audi A8 ) Problem ze zbiornikiem paliwa audi a8 2.5 tdi v6
Witam.
Myślę i mam taką nadzieję, że to mój ostatni wpis na temat pompy. Wreszcie działa. Pokazała mi się już rezerwa a silnik nie gaśnie. Przyczyną jednak była,(co zasugerował"vazik").niezbyt dociśnięta uszczelka, (jest to uszczelka trzymana przez dwa plastikowe bolce od korpusu pompy).
Byłem umówiony z elektromechanikiem bo myślałem że w elektronice należy szukać przyczyny. Chcąc dla pewności wykluczyć winę pompy, podłączyłem ją przewodami bezpośrednio do akumulatora. Działała. Było wyrażnie słychać zasysane paliwo. Paliwa było jednak ponad połowa zbiornika. Po wymontowaniu tuby z czujnikiem paliwa która jest w pewnym sensie elementem pompy, wprowadziłem w to miejsce przewód do odsysania paliwa. Po spuszczeniu około 20 l i załączeniu pompy,okazało się że pompa chodzi ale nie słychać zasysanego paliwa. Wlałem ok.10 l z powrotem i znów zasysała paliwo. Po pewnym czasie poziom paliwa w tej komorze gdzie została wymontowana "tuba" wyrażnie się podniósł. Odkręciłem dekiel z czujnikiem nad drugą komorą. Okazała się totalnie wyssana z paliwa. Ulżyło mi, bo to znaczy że ssawki działają i nie muszę wymienić zbiornika jak mi kiedyś w warsztacie zasugerowano. Teraz już przy włączonej pompie spuszczałem paliwo do kanistra. Po nie długim czasie zassała powietrze i zaczęła iść na sucho. Po włożeniu czujnika okazało się że paliwa zostało ok. 1/3 zbiornika. Rzeczywiście, przy dalszym spuszczaniu naleciało jeszcze z 25 l paliwa.
To zmusiło mnie do wymontowania tej pompy ponownie (niedługo będzie chyba z 3 lata od jej zamontowania). Po sprawdzeniu uszczelek, (zalecane są nowe, ale komplet trzy lata temu kosztował chyba z 3 stówki) zamontowałem ją z powrotem ale już bez pośpiechu. Jak wyczułem że w miarę dobrze siadła, (kołnierz pompy musi idealnie dolegać do uszczelki na kołnierzu zbiornika), krótkimi ruchami w lewo i prawo jeszcze lepiej ją usadowiłem.
Śruba dokręcała się idealnie. W pewnym momencie wyczułem opór co znaczyło że śruba jest dokręcona do jej kołnierza i dalej nie da się wkręcić.
Wlałem trochę paliwa do zbiornika. Zbiorniczek w pompie też zalałem paliwem i włączyłem pompę. Po paru sekundach wiedziałem że jest O.K.
Pompa zasysała paliwo non stop.
Przy okazji "zabawy" z pompą odkryłem że jednak zasilanie na pompie było i jest ale dopiero po starcie silnika a nie tak jak ja sobie to wyobrażałem po włączeniu stacyjki.
Od dwóch dni specjalnie jeżdżę na niskim stanie paliwa i jak na razie (odpukać) jest wszystko O.K.
Wiem że przynudzałem tymi postami ale nie każdy jest urodzonym mechanikiem i nieraz musi to trochę trwać nim się dojdzie do sedna sprawy.
Ps.Mam parę zdjęć wnętrza tego zbiornika, które postaram się wysłać pod link który tam kiedyś wcześniej podawałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi A8 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.