Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): daleko Posiadane auto: 4slad
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Mar 2011, 19:46
Temat postu:
Re: ( Audi ) porownanie diesli z automatem - ktore polaczenie lepsze?
no wlasnie w testach (a nie z danych katalogowych) wynika ze audi wiecej pali
dodatkowo 8smy bieg sugeruje nizsze obroty przy predkosciacha autostradowych.
czemu to system start-stop mialby powodowac zwiekszenie spalania??
wiadomo ze dsg bedzie szybciej zmieniac biegi, bo to z zalozenia jest szybsze... ale ja nie jezdze na torze, wiec w normalnej jezdzie nie bedzie zapewne roznicy.
pytanie bardzij brzmi ktory zestaw silnik-skrzynia lepiej wspolpracuje, oraz ktora skrzynia jest bardziej wytrzymalsza?
Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 1456 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Audi 100 2.0 TD , Audi A6 2.5 TDI , Mercedes Sprinter 312 TDI
Piwa: 126/1
Wysłany: Wto 29 Mar 2011, 19:10
Temat postu:
Re: ( Audi ) porownanie diesli z automatem - ktore polaczenie lepsze?
kicaj napisał:
no wlasnie w testach (a nie z danych katalogowych) wynika ze audi wiecej pali
dodatkowo 8smy bieg sugeruje nizsze obroty przy predkosciacha autostradowych.
czemu to system start-stop mialby powodowac zwiekszenie spalania??
wiadomo ze dsg bedzie szybciej zmieniac biegi, bo to z zalozenia jest szybsze... ale ja nie jezdze na torze, wiec w normalnej jezdzie nie bedzie zapewne roznicy.
pytanie bardzij brzmi ktory zestaw silnik-skrzynia lepiej wspolpracuje, oraz ktora skrzynia jest bardziej wytrzymalsza?
Nie do konca tak to jest z tym ze im wiecej biegow tym mozna jechac na nizszych obrotach bo jest cos takiego jak moment obrotowy i to przedewszytkim od tego zalezy,8stopniowa skrzynia ma krutsze przelozenia i plynniej sa zmieniane przez co kierowca nieodczuwa dyskomfortu.System start-stop powoduje zwiekszenie spalania bo nie zostal stworzony po to zeby autko mniej palilo a po to aby bylo bardziej ekologiczne i przyjazdne dla srodowiska(kolejne robienie z ludzi idiotow przez ekologow),gdy staniesz na czerwonym swietle i stoisz ok 2 minuty to silnik pracujac spali mniej niz podczas jego ponownego uruchamiania gdzie dawka paliwa jest zwiekszona.System Start&stop to nic innego jak chwyt marketingowy zeby autka sie lepiej sprzedawaly.Kolejnym takim wynalazkiem jest filtr czastek stalych ale to juz zupelnie inna bajka.
Co do awaryjnosci to raczej nie znajdziesz jeszcze odpowiedzi na to pytanie bo zbyt krotko sa obie skrzynie na rynku zeby mozna bylo to sprawdzic. _________________
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): daleko Posiadane auto: 4slad
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 30 Mar 2011, 18:44
Temat postu:
Re: ( Audi ) porownanie diesli z automatem - ktore polaczenie lepsze?
dzieki za odpowiedz.
co do momentu to wiadomo...wazne co na kole, ale zakladam ze w obu przypadkach momentu jest dosc, wiec nie w tym problem. dodatkowo 8my bieg to chyba nie nadbieg. a to oznacza nizsze obroty na mksymalnym biegu przy predkosci autostradowej.
co do dpf'a zgadzam sie w 1000%
ale z systemem start-stop, nie do konca sie zgadzam. przyjmuje sie ze przy postoju dluzszym niz 30sek oplaca sie wylaczyc silnik. ale zadnych wyliczen nie widzialem... natomiast zgadzam sie ze jest to bardzo dobry chwyt marketingowy, obnizajacy wynik spalania na trasie testowej
przy okazji ciekawym pomyslem jest patent mazdy gdzie tloki ustawiaja sie w odpowiedniej pozycji, tak ze kolejny zaplon wymaga tylko podania iskry...
a co do porownania to szkoda, myslalem ze te kombinacje to sa rozwinieciami wczesniejszych systemow i cos juz wiadomo... no coz trzeba poczekac, ew. wybrac sie na jazdy probne
Dołączył: 17 Gru 2008 Posty: 1456 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice Posiadane auto: Audi 100 2.0 TD , Audi A6 2.5 TDI , Mercedes Sprinter 312 TDI
Piwa: 126/1
Wysłany: Sro 30 Mar 2011, 20:56
Temat postu:
Re: ( Audi ) porownanie diesli z automatem - ktore polaczenie lepsze?
kicaj napisał:
dzieki za odpowiedz.
co do momentu to wiadomo...wazne co na kole, ale zakladam ze w obu przypadkach momentu jest dosc, wiec nie w tym problem. dodatkowo 8my bieg to chyba nie nadbieg. a to oznacza nizsze obroty na mksymalnym biegu przy predkosci autostradowej.
co do dpf'a zgadzam sie w 1000%
ale z systemem start-stop, nie do konca sie zgadzam. przyjmuje sie ze przy postoju dluzszym niz 30sek oplaca sie wylaczyc silnik. ale zadnych wyliczen nie widzialem... natomiast zgadzam sie ze jest to bardzo dobry chwyt marketingowy, obnizajacy wynik spalania na trasie testowej
przy okazji ciekawym pomyslem jest patent mazdy gdzie tloki ustawiaja sie w odpowiedniej pozycji, tak ze kolejny zaplon wymaga tylko podania iskry...
a co do porownania to szkoda, myslalem ze te kombinacje to sa rozwinieciami wczesniejszych systemow i cos juz wiadomo... no coz trzeba poczekac, ew. wybrac sie na jazdy probne
Poczytaja wiecej o systemie start-stop,kazdy uzytkownik bardzo narzeka na ten wynalazek.Ogolnie silnik bardzo sie zurzywa podczas kazdego rozruchu a juz najbardziej poronionym pomyslem jest zakladanie tego systemu do samochodu z turbosprezarka.System moim zdaniem powstal po to aby napedzac biznes serwisa,stajesz na swiatalach i silnik gasnie turbina kreci sie jeszcze kilkadziesiat tys razy na minute (nie mowie tutaj juz o maxymalnych obrotach) jest rozgrzana i nie ma smarowania,jak myslisz co sie dzieje?? Serwisy juz czekaja az przyjedziesz na wymiane turbiny,to tylko jeden z elementow narazaonych na uszkodzenia przez ten system.
Co do 8 biegowej skrzyni to patrzylem specjalnie na budowe i kazdy bieg jest krotszy od np czesto stosowanej 6 cio biegowej skrzyni a to nie oznacza wcale nizszych obrotow na najwyzszym biegu a efektywne wykorzystanie momentu obrotowego,zwlaszcza przydatne w dieslach gdzie autko ciagnie juz od samego dolu a po chwili gdy moment juz nie narasta a wrecz spada to tzreba zmienic bieg na wyzszy,wiec efekt jest taki ze skrzynia czesciej musi zmieniac biegi. _________________
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): daleko Posiadane auto: 4slad
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 31 Mar 2011, 09:32
Temat postu:
Re: ( Audi ) porownanie diesli z automatem - ktore polaczenie lepsze?
tomek83f napisał:
Poczytaja wiecej o systemie start-stop,kazdy uzytkownik bardzo narzeka na ten wynalazek.Ogolnie silnik bardzo sie zurzywa podczas kazdego rozruchu a juz najbardziej poronionym pomyslem jest zakladanie tego systemu do samochodu z turbosprezarka.System moim zdaniem powstal po to aby napedzac biznes serwisa,stajesz na swiatalach i silnik gasnie turbina kreci sie jeszcze kilkadziesiat tys razy na minute (nie mowie tutaj juz o maxymalnych obrotach) jest rozgrzana i nie ma smarowania,jak myslisz co sie dzieje?? Serwisy juz czekaja az przyjedziesz na wymiane turbiny,to tylko jeden z elementow narazaonych na uszkodzenia przez ten system.
ok, tu masz racje, nie pomyslalem ze niedopracowali tego systemu od tej strony...
tomek83f napisał:
Co do 8 biegowej skrzyni to patrzylem specjalnie na budowe i kazdy bieg jest krotszy od np czesto stosowanej 6 cio biegowej skrzyni a to nie oznacza wcale nizszych obrotow na najwyzszym biegu a efektywne wykorzystanie momentu obrotowego,zwlaszcza przydatne w dieslach gdzie autko ciagnie juz od samego dolu a po chwili gdy moment juz nie narasta a wrecz spada to tzreba zmienic bieg na wyzszy,wiec efekt jest taki ze skrzynia czesciej musi zmieniac biegi.
czyli nie ma zadnego zysku ze skrzyni z wieksza iloscia biegow w tym przypadku, bo jest zestopniowana "pod silnik a nie pod obroty". w takim razie trzeba obadac jakie obroty maja silniki przy konkretnych predkosciach...
dzieki za odpowiedz, teraz juz wiem w jakim kierunku sie dalej rozgladnac (oczywiscie dalsza dyskusja mile widziana )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.