Witam.
Jestem posiadaczem Audi 100 Quattro od około 2 miesięcy. Mieszkam w górach i po pierwszych opadach śniegu w listopadzie mogę powiedziec, że auto spisuje się bardzo dobrze. Jest bardzo dobrze podzielony napęd na osie.
Auto posiada układ napędowy Torsena, opatentowany przez firmę Audi i tylko przez nią montowany. Zainteresowanym napedem na 4 koła polecam link.
http://www.zss.pl/~moto/fotografie/prace_dyplom/4x4/torsen.html
Ponadto auto posiada blokadę tylnego mostu, niezastąpiona w zimie w terenie górskim. Podsumowując. Standard jazdy Audi 100 pomimo swojego wieku jest bardzo wysoki, głośność napędów niesłyszalna, za to w zimie pokazuje swoje zalety samochodu na 4 koła. Polecam wszystkim
Posiadane auto: Audi 100 C4 2,6 V6 Quattro (LPG)
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Lip 2008, 14:19
Temat postu:
Re: ( Audi 100 ) Audi quattro
Mieszałem autami jak tylko mogłem. Średnio co 3 miesiące miałem inne. Trafiłem na 100 C4 Avanta Quattro 2,6 z instalacją. Póki co jeżdżę i nie mam na co narzekać.
Pełny komfot (mam wszystko oprócz automatica i Airbagów) i full miejsca. Bardzo dobra tapierka, która mimo lat nie jest poprzecierana ani popękana. Prezentuje się bardzo dobrze.
Mówią, że Audi "nie lubi gazu", a ja mam zwykłą instalkę firmy BRC i nie mam z tym żadnych problemów. Auto na gazie rozpędza się spokojnie do 200km/h (4000obr/min) i pójdzie pewnie więcej. Jak sprawdzę, to napiszę. Spala minimum 11,5l gazu przy bardzo oszczędnej jeździe - bardzo spokojnie w mieście i 90km/h na trasie z rzadkim wyprzedzeniem. Jak mam gdzieś oszczędność i jeżdżę jak przeciętny Kowalski ( normalnie w mieście + 120-130km/h miasto, to bierze 14l LPG/100km. Na autostradzie przy 200km/h ściągnie jakieś 15-16l LPG/100km.
Co do karoserii, to tylko napieszę: pełny ocynk. Nic więcej nie trzeba pisać.
Napędy działają super i to w pełni mechaniczy element. Do tego wszystkie wyposażone sa w blokadę tylnego mostu, co jest czasami pomocne. W ziemie albo na mokrym fajnie można się pobawić quattrówką.
Trakcja jest bardzo dobra, choć auto jest podsterowne. Trzeba je dobrze wrzucić w zakret, żeby przód nie uciekł. W razie problemów mocno na hebel i ABS postara się, żeby nie wypaść za drogę. Mi bardzo odpowiada, choć wolałbym bardziej nadsterowność.
Koszty eksploatacji ogólnie nie są najtańsze, ale nie ma też co narzekać. Najwięcej wychodzi rozrząd. Do mojego 2,6 V6 jest to koszt 760zł za same częsci. Zawieszenie, np. amortyzator do przodu - 70zł. Opony minimum 15'', tak więc za nówkę wyjdzie Ci minimum 190zł/szt.
Co do awaryjności, to napiszę tylko o moich dolegliwościach. Padł mi silniczek od climatronica od kanału zimne/ciepłe powietrze, który trzeba było wykręcić i wyczyścić. Do tej pory nie działają mi jakieś czujniki i czasami klima dziwnie działa. Poza tym wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu prawej głowicy - drobnostka. Rozsypal się chyba katalizator (pewnie od gazu) i trochę tłucze o obudowę rura wydechu. Poza tym amorki z przodu do wymiany. Poluzowała mi się opaska od wspomagania i zażygała mi cały przód silnik z paskiem, więc trzeba było to wyczyścić i założyć nową. Huczy mi łożysko w tylnym kole. Koszt naprawy tego wszystkiego wyniesie mnie... jakieś 350zł (zrobię/ zrobiłem większość sam).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi 100 ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.