Audi

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum AUDI Forum Strona Główna -> ( Audi 100 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Sro 01 Paź 2008, 19:20
Temat postu:

Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


Witam..
Otóż moim aktualnym największym zmartwieniem na dzień dzisiejszy (z racji coraz niższych temperatur) jest brak rozruchu silnika na paliwie ciekłym jakim jest benzyna..
Problem jest dość złożony.. bowiem ciężko jednoznacznie stwierdzić co jest tego przyczyną a i nie wielu fachowców chce sie tematu podjąć z różnych względów (dla mnie nie tak oczywistych bo bynajmniej naprawa nie wiąże sie z leżeniem pod samochodem - NA PEWNO). W swojej kochanej 100 C3 mam silnik benzynowy o pojemności 2.2 (z którym już was zapoznałem) i założoną całkiem dobrze i b.dobrze działającą mimo upływu czasu instalację LPG - która jest dość wydajna i silnik bzyka na tym bardzo porządnie..szczerze mówiąc to nie miałem takiego przyspieszenia w żadnym inny maucie benzynowym czy dieslu jak mam w tym na samym gazie (pomijając fakt sporej (większej) pojemności).
Wszystko pięknie ale wiadomo do czasu.. pui ciepło to i się jeździ ale niestety w naszym pięknym kraju mamy cztery pory roku a jedną z nich jest zima i --> zimno --> minusowe temperatury.. w związku z czym jazda na samym gazie stać się może ryzykowna..
Ale do rzeczy żeby nie zanudzać banałami.. - otóż PYTANIE BRZMI: w jaki sposób instalowane były w tych samochododach wtryski (czy wkręcane czy tylko jakoś wczepiane na jakiś rodzaj zatrzasków z zabezpieczeniami - na co wskazuje luźność i obrotowość przewodów zasilających), jak trudne są one w naprawie.. oraz jak pracuje rozdzielacz tych wtrysków..? czy jest sterowany elektronicznie..? bo ponoć tak ale żadnej elektryki w moim tam niewidać - przynajmniej z zewnątrz.. - auto powtóze raz jeszcze rok ok '88 - 2.2 benzyna audi 100 c3..
Kupiłęm je w takim stanie - czyli odpalające tylko na gazie i na nim jeżdżące.. - kupiłem podejmując to ryzyko ponieważ auto było mi bardzo potrzebne a to było tanio i w b.dobrym stanie wizualnym jak i technicznie silnik na gazie pracował idealnie..
Ale chce wiedzieć jakie mam szanse naprawy tych wtrysków czy kupować nowe czy używanem, na ile się to opłaca czy ktoś miał już podobny problem..?? - czy jakoś dało się to rozwiązać.. tanio oczywiście - ponieważ wykluczam kupno nowego rozdzielacza który przekroczyłby pewnie wartością samochód.. - czy to może być wina jego mimo wszystko iż pracuje jakoś tam..?? czy elektronika zawiodła..? co powinno być przy tym rozdzielaczu jeszcze..? jakiś elektroniczny sterownik czy coś..??

Czekam na podpowiedzi/rady/odpowiedzi.. - pozdrawiam miłośników setek i starych dobrych benzyniaków.
Powrót do góry
Hubby

Debiutant



Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Morąg
Posiadane auto: Mercedes 190, 1.8 1991r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 02 Paź 2008, 14:25
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


u mnie jest to samo (silnik 2.3), tyle że na wysokich obrotach benzyna działa.
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 03 Paź 2008, 01:56
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


no to masz taki sam praktycznie silnik brachu.. - i co z tym fantem zrobiłeś..?? bardzo mnie to interesuje.. - i właściwie jak to pracuje Ci tylko na wysokich obrotach na benzynie..?? - w jaki sposób to sprawdziłeś i stwierdziłeś..??? - jeśli nie pracuje na niskich to jak go w ogóle mogłeś odpalić by przejść potem na wysokie obroty..? trochę nielogiczne dla mnie więc wytłumacz proszę coś więcej..
Mój w tej chwili pali tylko na gazie.. ale niestety w tym silniku jest tak że jak go odpalisz i jedziesz.. to okey.. - ale jak chciałbyś odpalać i gasić co chwilę bo np podjeżdżasz w długich kolejkach w korku - to jest gorzej.. przynajmniej u mnie.. - bo się dławi i nie chce odpalać.. (mimo że silnik gorący) nie wiem już czy to się zapycha powoli dolot gazu czy to świece szwankują i przewody wysokiego napięcia.. i czy da się to w ogóle jeszcze z tymi wtryskami zrobić żeby działało.. - co polecacie..??
Powrót do góry
Hubby

Debiutant



Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość / region): Morąg
Posiadane auto: Mercedes 190, 1.8 1991r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Paź 2008, 09:27
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


na wysokich obrotach tzn. jak w czasie jazdy przełącze z gazu na paliwo to samochód jedzie... odpalić na paliwie nie ma szans Confused z problem sobie jeszcze nie poradziłem bo nie wiem co jest tego przyczyną. zimą będzie ciężko...
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 03 Paź 2008, 22:41
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


no to faktycznie bardzo specyficzny przypadek.. ale szczerze mówiąc wątpie czy to ci działa tak że silnik jedzie na tym paliwie czy poprostu pęd go pcha na biegu.. (?) - bo jak masz jakąs tam moc na tych wyższych obrotach (ja przy uszkodzonych wtryskach bałbym sie nawet tak w czasie jazdy przełączać by rozrządu nie wysypać), to znaczy że nie jest tak źle i tylko trochę to podregulujesz czy coś tam wymienisz (może pompe paliwa) albo same wtryski albo wyregulować wystarczy dawkowanie paliwa i będzie działać..
U mnie to nie wiadomo nic.. - bo tkai kupiłem.. i ani na zimnym ani na gorącym nie działają ani odpalić ani w czasie jazdy ani co.. - nie wiem.. - czy to się da w ogóle zrobić.. - a ostatnio mi na gazie zaczyna szarpać i nie wiem czego to przyczyna..
Ale ponoć po ciemku jak się maskę podniesie to nie powinno się widzieć błysków wewnątrz bloku silnika (tam gdzie świece wkręcone) - a umnie to widać.. - i to mnie martwi..
ktoś wie jak świece czyścić..? i jakie do gazu polecacie..?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 03 Paź 2008, 22:41
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
markokas

Dyskutant



Dołączył: 29 Wrz 2007
Posty: 76


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 06 Paź 2008, 18:18
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


Ja bym się wstrzymał z kupnem wtrysków bo ten problem czyli odpał w coraz niższych temp. może mieć wile przyczyn. Uszkodzony włącznik termiczno-czasowy który uruchamia wtryskiwacz rozruchowy takie nowocześniejsze ssanie podawane napięcie to ok. 12V przez od 2 do 8 sekund.Niewłaściwe położenie spoczynkowe tarczy spiętrzającej lub porusza sie z oporami. Zatarty tłok sterujący w rozdzielaczu paliwa. niewłaściwe cieśninie paliwa w układzie, uszkodzony wtryskiwacz rozruchowy itp. A wszystko to przez LPG gaz niszczy te silniki a mechanicy mają w [cenzura] zabawe z tym rodzajem wtrysku bo praca jest uzależniona od wielu elementów i brak jest specjalistycznego sprzętu diagnostycznego ze względu na wiek tych pojazdów . Życze udanej walki.
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 13 Paź 2008, 20:47
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


zjebane to forum bo kasuje posty... spisałem sie a tu cenzura.. wszystko przepadło.. co za życie co za świat..
Powrót do góry
RAMZES87

Czytelnik



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): LESKO
Posiadane auto: AUDI 100 C4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Paź 2008, 07:57
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


Koledzy to nie wina wtrysków tylko rozdzielacza paliwa, ja mam to samo i zmiana wtrysków nic tu nie pomoże. Ja mam Audi 100 C4 z silnikiem 2,3 i juz to przerabialem, tżeba jechac na komputer i sprawdzić czy elektrozawór na rozdzielaczu podaje paliwo na wtryski, jezeli nie to trzeba zmienic elektrozawór i ustawić przepływomież powietrza tak żeby nie szatkował na benzynie ale to nie jest takie proste bo polscy mechanicy nie mają do tego sprzętu i schodzi to niekiedy 2 dni. Aha po odpaleniu auta na benzynie auto bedzie kopcilo na czarno to nie przejmójcie sie tym bo to wina złej mieszanki to sie uspokoi po regulacji przepływomierza. Pozdrawiam RAMZES.
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 20 Paź 2008, 11:32
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


Dzięki za info Ramzes.. - ja ze swej strony od czasu napisania poprzedniego posta zebrałem wiele informacji pojeździłem, popytałem, znalazłem w internecie dokumentacje do tego samochodu z dokładnym opisem i "rozebraniem" na części pierwsze całego mechanizmu rozdzielacza.. jest on niestety dość skomplikowany - może nie tyle w budowie co w zasadzie działania i jego naprawa graniczyć moze z cudem bez odpowiednich narzędzi specjalistycznych.. prosciej go wymienić na inny (używkę) bo oponoć koszt nowego moze przekroczyć wartość samochodu nawet kilkukrotnie.. Nie wiem jaki jest w C4 i jaki masz tam silnik.. ale w tym modelu rozdzielacz jest M E C H A N I C Z N Y - czyli nie steruje nim żaden komputer ale możei jakiś elektrozawór tam jest.. u mmnie wskazuje nawet wszystko na to że jest on "odciąty" bo jeden kabel w wiązce (z dwóch) który biegnie od centralnej częsci silnika - wiązki przewodów wysokiego napiecia jest podłaćzony a drugi ucięty i nie biegnie niegdzie.. - a chyba powinien.. i kto wie czy nie do tego elektrozaworu właśnie..
Ale problem jest bardziej złożony jak już to wyżej pisał kolega przed Tobą.. - może to być niedostateczne ciśnienie pompy paliwa.. - i od tego chcę zacząć badania i poszukiania problemu.. (z tym też ciężko bo nikomu się prawie nie chce tego sprawdzić a wilu mechaników nie ma sprzętu pomiarowego w ogóle). Od jednego gościa który takie sety robił i wie o audi dużo bo sam jeździ jednym - dowiedziałem się ostatnio że może być problem ze sprawdzeniem odpowiedniego ciśnienia nawet przez jakieś drobne nieszczelności w układzie dolotowym powietrza od kolektora ssącego.. - nie dałem temu na razie większej wiary.. w sumie silnik pracuje mi na gazie ok. Ale co może być fakt to fakt.. Mimo to sprawdzę od ciśnienia pompy zaraz za filtrem paliwa, potem na rozdzielaczu - ten elektrozawór a dopiero na końcu czy paliwo jest na wtryskach.. - oczywiście w między czasie i sam wtrysk rozruchowy i mechanizm elektryczny nim sterujacy wypadało by sprawdzić.. to tak po drodze..
Chyba więcej opcji nie ma.. - jak pompa oki i wtryski i rozdzielacz i ten rozruchowy też.. to co może być jeszcze..?? - gdzieś wyczytałem że istnieje jeszcze takie urządzenia jak: "akumulator paliwa" - który znajduje się między pompą a filtrem i ma za zadanie regulować ilość przepływającego paliwa a dokłądnie pilnować jego stabilnego ciśnienia.. - ae czy w tych silnikach był on montowany..?? czy tylko w większych jednostakch (amrykańskich) V6..??
To chyba miej więcej chciałem napisać wcześniej zamiast tych przekleństw..
Czekam na jeszcze jakieś propozycje i rady co do naprawy tej usterki CO TO MOŻE BYĆ I JAK SOBIE Z TYM PORADZILIŚCIE..??!/EW. JAKIM KOSZTEM..???

Pozdrawiam.
Powrót do góry
adamkk11

Czytelnik



Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoszcz
Posiadane auto: audi 100 2.2 c3
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 14 Lis 2008, 23:40
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


witam mam taki problem audi 2.2 pracuje ladnie na gazie ale z paliwem jest problem taki ze na paliwie pracuje ale dymi na czarno zalewa i nie ma wolnych obrotow co moze byc powodem tego ze wlasnie tak sie dzieje? dodam ze na benzynie aulko nie chodzilo pewnie kilka lat. czy ona ma cos takiego jak sonda? i czy ten silniczek biegu jalowego moze robic cos takiego?
Powrót do góry
gadu-gadu
Iwonka86

Czytelnik



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 1

Posiadane auto: audi a2, 2003, 1.4 TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 25 Lis 2008, 23:33
Temat postu:

Prosze o pomoc


Mozecie napisac, gdzie jest filtr paliwa a Audi A2 2003??
prosze o pomoc
_________________
iwonka
Powrót do góry
gadu-gadu
kompresorek

Czytelnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 2


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 04 Sty 2009, 15:30
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) Wtryski..? - zagatkowy problem spory dylemat..-> LOCK->


ja terz mam audice100c3 2.2 tylko ze automata. niemam takiego wielkiego az problemu bo pali na benzynie cierzko ale pali. podczas odpalania musze wcisnac gaz do dechy i dopiero po dluzszym kreceniu odpali. wymienilem tylko wtryskiwacz rozruchowy ktory dostarcza paliwo nie do komory tloka lecz do kolektora ssacego i niemam az takich problemow z jej odpaleniem.
Powrót do góry
gadu-gadu
nowyy22

Czytelnik



Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 1


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Lut 2009, 18:55
Temat postu:

Pilne!!!


Przepraszam potrzebowałbym fachowej porady.Kupiłem za niewielka kase Audi 100 model C3,91r. z silnikiem 1,8 na wtrysku.Problem w tym ze auto odpalało na benzynie,ale pracowalo nierowno i podobno tylko na 2 tloki.Mechanik stwierdził ze to rozdzielacz i go wymienil.Jednak załozył rozdzielacz z silnika 2,0 i teraz jest problem z wolnymi i wysokimi obrotami (za duża dawka paliwa??).Szukalem wszedzie rozdzielacza do wersji 1,8 z tym ze potrzebowalbym symbol numerowy rozdzielacza do tego modelu.Nigdzie nie moge tego znalesc.Wzorowałbym sie na starym ale jak sie pozniej okazalo ktos juz wczesniej założyl od wersji 2,0.
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 28 Mar 2009, 21:22
Temat postu:

już wszystko wiem


Nowy MECHANICZNY rozdzielacz wtrysków dla silników AUDI C3 - 2.2 i 2.3 - z gwarancją ze sklepu internetowego to koszt 400zł (+/-) - więc myślę że warto zainwestować.. Dodatkowo mam zamiar wymienić komplet wtrysków oraz rozruchowy i zrobić całą elektrykę.. - na koniec jeśli to konieczne wymienić pompę paliwową.. - tak by to wszystko postawić wreszcie na nogi.. - razem wyjedzie jakiś 1000zł - ale za te pieniądze niczego i tak nie kupię do jazdy więc się i tak opłaca..Smile - tylko gdzie u kogo to wszystko można zrobić..? - zna ktoś takie zakłady na podkarpaciu w których nie będą kręcili nosami na model auta i jego rocznik i od ręki zrobią wszystko jak trzeba...??
Pozdro.
Audi C3 fan.
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 31 Mar 2009, 22:35
Temat postu:

odezwijacie się..!!


Mam pytanie.. CZY KOMUKOLWIEK KTO MIAŁ TAKI SAM PROBLEM JAK JA - CZYLI USZKODZONY UKŁAD WTRYSKÓW - ROZDZIELACZ MECHANICZNY.. - W TYM TYPIE SAMOCHODU (SILNIKA) - UDAŁO SIĘ POMYSLNIE DOPROWADZIĆ TO DO STANU ŚWIETNOŚCI Z LAT PRODUKCJI I JEŹDZI TERAZ BEZ PROBLEMU NA BENZYNIE CIESZĄC SIĘ WYDAJNYM I MOCNYM (WSKRZESZONYM) SILNIKIEM - I JEŚLI TAK TO JAKIM TO KOSZTEM..???!!! - chciałbym tu zaznaczyć iż zamierzam wskrzesić ten samochód do życia i to zsilanie na wtyskach mechacznych robiąc komplet napraw.. czyli od elektryki począwszy przez wymianę wszystkich części mechanicznych układu paliwowego jak pompa paliwa, filtr paliwa, mechaniczny rozdzielacz wtrysków i wreszcie same wtryski, aż po wyregulowanie tego z zapłonem i w cholere zakręce ten głupi gaz na bulti na amen..!!!

Wyliczyłem że z częściami i robocizną wstępnie powinno mnie to wynieść ok. 1000zł..

- rozdzielacz wtrysków mechaczny (nowy) 400zł
- pompa paliwa elektryczna (6bar) - 150zł..
- wtryski do audi 100 silnik 2.2 - ok 30zł jeden x 5 = 150zł
- filtr paliwa - 50zł
- elektryka 200zł
- wymiana i regulacja podzespołów eletryka/machanika do zsynchronizowanej pracy..?

- czyli coś koło 1000 zł.. z hakiem...

JEŚLI TO WSZYSTKO WYMIENIĘ TO DO CIĘŻKIEJ CHOLERY CHYBA SKOŃCZE LICZBĘ ZMIENNYCH ODPOWIEDZIALNYCH ZA BRAK DZIAŁANIA UKŁADU ZASIALANIA PALIWEM..
ew. jeszcze wymiana wtrysku rozruchowego, kilku tam czujniczków regulatorków innych dupersztyczków i powinno hulać..!!

ktoś już sie tego podejmował..?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum AUDI Forum Strona Główna -> ( Audi 100 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Audi 100 »

Opinie o samochodach Audi 100 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Audi 100 ) Porady, problemy techniczne


AudiQ5

239 850

2020r.

69 025 km

podkarpackie

AudiQ5

184 750

2019r.

65 424 km

świętokrzyskie

AudiA4

155 750

2019r.

71 467 km

podkarpackie

AudiA3

114 950

2022r.

9 300 km

świętokrzyskie

AudiA4

34 800

2012r.

200 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: AUDI TECH TEAM   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System