Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Audi A4 B8, 2.0 TDI CR
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Sie 2017, 14:06
Temat postu:
Niskie ciśnienie oleju, A4 B8 2.0TDI CR
Witam forumowiczów,
Mam nadzieję że ktoś będzie w stanie posłużyć wiedzą lub doświadczeniem. Od jakiegoś czasu, po jeździe z wyższą prędkością, w momencie zatrzymania auta lub wrzuceniu wolnych obrotów, pojawia się na krótką chwilę komunikat: "Wyłącz silnik, za niskie ciśnienie oleju" komunikat gaśnie dosłownie po sekundzie.. Zmierzyliśmy wartości ciśnienia oleju:
Przy wolnych obrotach, na zimnym silniku: 1,2 bara,
Przy wolnych obrotach, na rozgrzanym silniku (~90 stopni) : 0,4 bara, podczas gdy dane zaciągnięte z autodaty mówią: "wartość minimalna 0,8 bara"
Przy obrotach 2000, , na gorącym silniku: 1,4 bara, podczas gdy dane zaciągnięte z autodaty mówią: "wartość minimalna 2,0 bara"
Do tej pory wymieniono: czujnik ciśnienia oleju oraz pompę oleju w której sześciokąt napędzający jak się okazało był w bardzo dobrym stanie. Wymienilismy także filtr oleju zwracając szczególna uwagę na oringi. Żadna z akcji nie przyniosła efektu...
Proszę, niech wypowie się ktoś kogo dotknęła podobna sytuacja lub ma doświadczenie z tematem.
Przerobiłem temat, koniec końców pomogła dopiero wymiana panewek mimo, że A4 z 2013 roku i 173 tyś przebiegu 2.0 TDI CR CGLC 177km. Kontrolka cośnienia zapalała się tylko przy zatrzymywaniu auta i gasła zaraz po ruszeniu. Żadnych innych objawów.
Wymieniłem czujnik ciśnienia, olej i filtr (3 różne), odmę olejową - sądziłem, że może być nieszczelna. Wymiana pompy też nie pomogła, choć miała drobne rysy i sześciokąt miał luz.
Wymieniłem nawet kompletny rozrząd po "dobrej radzie" (wczesniej nie był w ASO zmieniany).
Ostatecznie dopiero wymiana panewek usunęła usterkę, choć stare nie były w tragicznym stanie.
Ciekawe, że w ASO stwierdzili, że ten błąd ciśnienia jest sporadyczny, a gdy wyjaśniłem, że pojawia się jedynie podczas zatrzymywania auta i to jedynie po jeździe z dużą prędkością, to stwierdzili, że czujnik jest bardzo wrażliwy nawet na delikatne spadki ciśnienia i mogę z tym jeździć bo silnik nie zdradza żadnych niepokojących objawów i brak innych błędów
Ostatnio zmieniony przez Hadoniasz dnia Nie 01 Paź 2017, 12:54, w całości zmieniany 1 raz
mam ten sam problem lecz nawet po wymianie panewek GŁÓWNYCH ciśnienie na rozgrzanym na wolnych jest ok 0.4 . panewki korbowe są w idealnym stanie jestem już bezradny
Posiadam ten sam problem od blisko 6 lat , audi A4 B8 1.8tfsi, wymienione czujniki, pompa, sprawdzane ciśnienie itp.
Do dzisiaj nie znalazłem rozwiązania, samochód jeździ, kontroluje stan oleju, przebieg ponad 330 tys.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi A4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.