Mam pewien problem, otóż ostatnio auto stało trochę na dworze(nie zapalane może ze 2/3 dni, zazwyczaj zawsze jest garażowane) , tak się akurat składa że były największe mrozy.
Kiedy chciałem odpalić; nic, cisza, co prawda "kręcił" ale nie chciał się odpalić. Wcześniej zawsze zapalał normalnie, bez większych kłopotów. Choć zawsze coś długo "kręcił".
Nie był w ogóle wymieniany filtr paliwa. Myślałem sobie że to może być problem, przy tych temperaturach, ropa zgęstniała, mogła się wydzielić parafina i zatkać filtr. Przy okazji chciałem sprawdzić czy w ogóle podaje pompa paliwa, niby powinna się uruchomić zaraz po przekręceniu stacyjki. Żeby sprawdzić czy podaje, wyciągnełem wężyki z filtra paliwa. Ale nic nie leciało. Sprawdzałem bezpiecznik od pompy paliwa, jest dobry.
Dzisiaj było u mnie +1*C.
Wiecie co może być przyczyną? Samochód dalej nie odpala.
Re: ( Audi A8 ) Samochód nie chce odpalić. Proszę o pomoc. Pilne!
Witam Wszystkich.Chciałbym z zainteresowanymi tematem podzielić się paroma uwagami.
Samochód mam już oczywiście sprawny,ale wykonałem parę rzeczy niepotrzebnych i KOSZTOWNYCH.
Gdybym wtedy wiedział TO, czego w tej chwili się domyślam,(pewność będę miał wtedy jak oddam do sprawdzenia zestaw kosz-pompka-czujnik podnoszenia paliwa) to wystarczyłoby dolać paliwa i było by po sprawie.
Co prawda wskażnik poziomu paliwa na tablicy rozdzielczej był tuż przed czerwonym polem rezerwy i w normalny ciepły dzień może by nie było żadnych niespodzianek.Wtedy jednak było -15*C przez co zgęstniał olej napędowy.Pompka musiała poprzez skomplikowany system ssawek przepompowywać gęste paliwo z jednej części zbiornika do drugiej i dodatkowo podnieść je w koszu na taką wysokość aby zadziałał czujnik, który dał by impuls pompie wtryskowej,aby ta mogła sobie zassać paliwo ze zbiornika.Przy "zestawie" w dolnej jego części jest też parę uszczelek,które mogły przy tak niskiej temp. nie uszczelniać systemu i wtedy przy tak niskim stanie gęstego,paliwa,( kiedy były odsłonięte) pompka prawdopodobnie zasysała powietrze.Efektem czego był brak paliwa w koszu,brak impulsu z czujnika oraz brak zasysania przez pompę wtryskową.
Tak.....TO wiem teraz.
Ale ja najpierw pomyślałem o filtrze paliwa.(Parafina)
Gdy okazało się że niema parafiny,przy odkręconym przewodzie do filtra włączyłem na chwilę rozruch.Mimo tego paliwo nie popłynęło. Dmuchnąłem w przewód - drożny.
Moja diagnoza:pompa w zbiorniku do wymiany.
Wymieniłem i NIC.
(Dopiero telefonicznie w firmie która zajmuje się naprawą takich pompek,dowiedziałem się tego co opisałem wyżej.)
Teraz "byłem w kropce".Myślałem że siadła pompa wtryskowa (nowa około 6000 zł)
W końcu samochód oddałem do diagnozy komputerowej.
I w tym miejscu chciałbym podziękować chłopakom z warsztatu do którego oddałem samochód, bo mimo wcześniejszej rozmowy na temat ewentualnej wymiany pompy wtryskowej i mojej nieobecności przy diagnozie, uczciwie powiadomili mnie o zresetowaniu błędu w moim komputerze i o odpaleniu samochodu.
(Chciało by się wierzyć w uczciwość i fachowość we wszystkich warsztatach, ale miałem parę przykrych doświadczeń.)
Co do "błędu" to powstał on prawdopodobnie wtedy gdy odłączałem wszystkie przewody od zestawu paliwowego,nie odłączywszy wcześniej akumulatora.
Dlatego pomimo nowej pompy i pełnego zbiornika paliwa ,komputer z błędem uniemożliwił odpalenie silnika.
Re: ( Audi A8 ) Samochód nie chce odpalić. Proszę o pomoc. Pilne!
Pozdrawiam ponownie.
Muszę skorygować wcześniejszy mój komentarz. Oddałem do sprawdzenia wymieniony "zestaw" ze zbiornika paliwa. Okazało się że awarii uległ czujnik od podnoszonego poziomu paliwa i zdaniem mechanika to spowodowało błąd w komputerze, który nie ustąpił pomimo wymiany na nowy.
Czyli podsumowując i tak musiałbym wymienić "zestaw" na nowy albo regenerowany.W tamtym czasie szukałem na Alegro zamienników. Niestety nie było. Musiałem kupić orginał. Cena? Brrrrrrrrr, lepiej niepisać.
Re: ( Audi A8 ) Samochód nie chce odpalić. Proszę o pomoc. Pilne!
Witam ponownie.Minęło trochę czasu a problem dalej nierozwiązany. Pomimo wymiany pompy,muszę tankować co 400 ; 500 km. żeby mieć stu procentową pewność że auto nie zapowietrzy się w trasie. Zdarzyło mi się to po przejechaniu 800 km. a i przy 600 km przerywało.Ponoć problem tkwi w skomplikowanym systemie wewnątrz zbiornika i w czasie zakładania pompy, praktycznie po omacku trzeba ją idealnie osadzić w gniazdach z uszczelniaczami. Drugim problemem mogą być trzy tz. ssawko-pompki i ze względu na nie mechanik radzi mi wymienić cały zbiornik na nowy, który i tak jest bez pompy, którą trzeba włożyć bez gwarancji że się to zrobi dobrze za pierwszym razem:(
Jeszcze raz "pobawię" się z tą pompką, tylko problem w tym jak póżniej odpowietrzyć system w tym typie audi? Nie ma żadnej pompki ręcznej którą można by było podać paliwo a silnikiem już prubowałem, bezskutecznie.
Może ktoś mi pomoże w tym temacie? Byłbym bardzo wdzięczny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi A8 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.