Witam. Od nie dawna jestem szczesliwym posiadaczem Audi 100 z 94r. Z silnikiem 2,6 i automatyczna skrzynia biegow. I wlasnie mam problem z ta skrzynia. (Kupilem rozbitka i musialem wyciagac skrzynie do prostowania) Po ponownym zalozeniu skrzyni, nie chce mi zmieniac biegow. Wszystkie pozycje przelacza ale nie wrzuca wyzszych biegow. Czego to moze byc wina?
Po lewej stronei skrzyni tak mniej wiecej od gory jest czujnik na kolo zamachowe, przykrecony na 2 imbusowe srubki i taka blaszana obudowa. Jest regulacja na tych srubach. Wiecie do czego ten czujnik? Moze on byc odpowiedzialny za przelaczanie??
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
Wymienie olej. NIe moge sie polaczyc vag comem. Mam przekladke ale za kazdym razem mi wyskakuje ze nie moze znalesc zsterownika...Wie ktos mzoe w czym problem jest??
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
majster151 napisał:
Wymienie olej. NIe moge sie polaczyc vag comem. Mam przekladke ale za kazdym razem mi wyskakuje ze nie moze znalesc zsterownika...Wie ktos mzoe w czym problem jest??
Pewnie dlatego że pracujesz pod vistą lub sterownik nie podpięty do diagnozy.
Odnośnie wyższych biegów może być uszkodzony kosz 3-4 biegu, poślizg na 3 biegu, uszkodzone tłoczki sterujące.
Jeżeli na wyświetlaczu przy zmianie pokazuje po kolei biegi to na 90% diagnoza nic nie pokaże. Wypada zrzucić miskę i zobaczyć do sterowania... jeżeli przy dmuchaniu sprężarką zapina biegi to zostają do sprawdzenia tarczki lub kosz.
Chyba że jednak diagnoza pokaże błąd sterowania ale sądzę że skrzynia wpadła by raczej w tryb awaryjny (świecące wszystkie biegi na raz)
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
Podpialem sie pod niego w koncu ale nei ma zadnych bledow
Teraz zmienia biegy ale dopiero przy 3,5 tys obrotow i strasznie szarpie przy zmianie. I czasami na postoju ze wstecznego na D mi zgasnie bo go cos zblokuje. Ale odpala normalnie. Olej zmieniony. Z boku mam srubke ale tam jest sucho. Wlalem ponad 7l i zaczelo mi wywalac olej gora. A na srubce kontrolnej dalej nic
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
Przy wymianie oleju nie wystarczy na sucho dolać do śruby kontrolnej bo nie da to efektu.
Jeżeli spuściłeś stary olej i wymieniłeś filtr należy zalać najlepiej do śruby, po czym odpalamy samochód i przekładnią wrzucamy po kolei wszystkie biegi (oczywiście trzymając hamulec) zabieg powtarzamy kilkakrotnie po czym zostawiamy na N lub P nie gasząc silnika uzupełniamy olej do otworu kontrolnego, zakręcamy korek i teraz możemy wyłączyć samochód.
Dziwi mnie trochę fakt że weszło ci 7L oleju ponieważ w skrzynię wchodzi jakieś 3.5l i chyba ze 3l w konwerter ale żeby wymienić olej w konwerterze trzeba by wymieniać olej ciśnieniowo.
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
A ja ci powiem jeszcze cos smiesniejszego Wlalem te 7 L i mi nawet nie doszlo do sruby A teraz jak sie zagrzeje to wywala mi gora I jeszcze do tego szarpie jak przelacza na 2 na 3 juz mniej a na 4 bardzo ladnie.
No i na wysokich obrotach zmienia bo przy 3,5 tys
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
Jak ci wywla olej górą to spuszczaj go spowrotem bo wywali ci simering na wałku i będzie problem. Jeżeli nie dochodzi ci olej do śruby to domyślam się że lałeś olej od góry (przez rurkę na bagnet) a nie wymieniłeś filtra oleju i tam się olej zbiera.
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
Ogólnie chodziło mi o to że nie wymieniłeś fltra i dlatego olej nie ściekał do miski więc nie doleciał do otworu kontrolnego i dlatego też nie zmieniał prawidłowo biegów. Olej w misce musi być żeby pompa miała co tłoczyć.
Możesz lać przez rurkę.... ważne żeby olej ściekał do miski.
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
Czyli zmieniam filtr i leje olej przez rulke az do punktu kontrolnego?? Na zapalonym czy zgaszonym? Bo przeciez ta rulka kontrolna idzie od spodu miski i bede musial duzo wlac zeby mi do tego punktu kontrolnego doszlo.
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
Tak jak pisałem...
Do otworu kontrolnego lejesz na sucho, później najlepiej zakręcić korek, uruchomić silnik, przesuwamy wajchą kilka razy do samego końca w tą i spowrotem zatrzymując się na chwilę na każdym biegu i zostawiamy na N lub P... nie wyłączamy silnika.
Odkręcamy korek i lejemy olej do poziomu otworu kontrolnego, zakręcamy korek i gasimy silnik.
Ja dla pewności powtarzałem operację z przekładnią i dwa razy sprawdzalem czy na pewno mam już poziom.
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
Wymienilem dzis filtr i zalalem go tak jak napisales. Zmienia biegi przy 3,5 tysiaca Powinien nizej co nie?? Jak nacisne pedal gazu do konca to zmienia przy 4. Na dwojke strasznie szarpie. Na 3 juz lepiej a na cztery bardzo ladnie. Co teraz?? Nie mam sily juz do tej skrzyni
Wlasnie mi blad wyskoczyl na skrzyni:
00297 - Gearbox Speed Sensor (G38)
27-00 - Implausible Signal
Gdzie ten czujnik jest?? W skrzyni czy gdzies na zewnatrz??
Re: ( Audi 100 ) Problem ze skrzynia automatyczna...
No i ten błąd może się przyczyniać do szarpania.
Czujnik prędkości jest wkręcony od góry skrzyni z zewnątrz.
Fajny ten błąd "Nieprzekonywujący sygnał"
Oznacza to że może być uszkodzony czujnik ale bardziej prawdopodobne że masz gdzieś przerwę na przewodach, wtyczce (zaśniedziała itp..)
P.S. Biegi zmienia prawidłowo 3,5 - 4tys... U mnie jest tak samo ponadto jak mu mocno wcisnę (kick down) to go trzymam prawie do 6 tys. głównie pod górkę zanim zmieni bieg i to też jest prawidłowe aczkolwiek niezalecane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi 100 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.