Witam, udało mi się naprawić nie działającą elektrykę tylnego fotela tzn. jeżeli chodzi o elektryczne zagłowki słychać było silniczek ale brak ruchu zagłówka to samo tyczy się wypierania lędzwi. Po rozebraniu tylnego oparcia udało mi się to naprawić , jeżeli kogoś będzie to interesowało opisze to dokłaniej. Sam silniczek w Audi to kwota 849zł więc trochę kosmiczna. Ale jak je słychać to można naprawić to samemu
Natomiast nie wiem jak można rozebrać oparcie przedniego fotela, za każdą podpowiedz będę bardzo wdzięczny. _________________ Rapik
Jako że dostaje sporo poczty na temat jak naprawić zagłówki w przednich fotelach postaram się to opisać:
1) przesuwamy fotel całkowicie do przodu i odkręcamy dwie śruby mocujące płozy fotela
2) teraz maksymalnie przesuwamy do przody i też wykręcamy 2 śruby
3) przesuwamy fotel do tyłu ale lekko go trzymamy bo opacie fotela będzie się przewracać na tylną kanapę
4) Teraz najważniejsze odłączamy klemę od akumulatora (chodzi oto aby komputer pokładowy nie zapisał przerwy o obwodzie poduszki powietrznej !!!)
5) Odpinamy trzy wtyczki instalacji elektryczne pod siedziskiem fotela
6) Wyciągamy fotel z samochodu. Pas bezpieczeństwa jest na tyle długi że zrobimy to spokojnie.
7) Odwracamy fotel do góry nogami tak aby był widoczny spód siedziska
odpinami plastik z dwoma gumkami, gumki połączone są plastikiem w kształcie litery U i jeszcze jedną gumkę po środku siedziska
9) Teraz spód tylnego poszycia odginamy i odłączamy przewód od lamki podświetlającą nogi
10)Teraz plaskim śrubokrętem podważamy skórzaną tapicerkę w miejscu gdzie łączy się z tylną scianą oparcia tam gdzie jest chowek na mapy (najgorzej zacząć potem idzie bardzo lekko
11)Odginamy skurzaną tapicerkę oparcia fotela tuż przy siedzisku i odkręcamy śrubę z drugiej strony to samo
12) tylna ciana oparcia powinna się zsunąć do dołu fotela
13) Po prawej stronie (dla fotela kierowcy) widać silniczek i przewód elastyczny (mankiet taki sam jak do napędzania wiertła dentystycznego)
Silnik mocowany jest na dwóch śrubach odkręcamy go i wyjmujemy nakiet napędzający silniczek
14) W mankiecie widać pręt napędzający taki sam jak do szybkościomierza to właśnie on przesuwając się wysuwa się z napędu zagłówka.
15 Teraz patrząc na silniczek zagłówka tak gdzie wchodzi nakiet widać dziurkę na kwadrat (dorabiamy np: z nita aluminiowego odcinami 5 milimetrowy kawałek i wpuszczamy go do napędu silniczka
I to koniec naprawy
Teraz wystarczy to wszystko poskładać do kupy i zagłówek śmiga aż miło.
Najważniejsze aby podpiąć wszystkie wtyczki fotela przed podpięciem akumulatora.
Powodzenia _________________ Rapik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi A8 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.