Witam. Posiadam Audi A3 1.6 8L z 1997r. jestem z niego zadowolony lecz już trochę latek ma i postanowiłem zakupić nowszy model tego auta. Interesuje mnie rocznik 2003 (stylizowany na 2004) i 2004. Teraz mam silnik benzynowy ale zastanawiam się nad silnikiem na ropę. Chciałbym wydać do 40-tyś a to nie mała jak dla mnie kwota, więc chciałbym zakupić sprawne auto by nie trzeba było inwestować w niego przez minimum rok. Chciałbym abyście mi doradzili czy kupić silnik 1.9 TDI czy 2.0 TDI a może jednak benzynowy. Do tego na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1888 Skąd jesteś (miejscowość / region): RSR Posiadane auto: AUDI TDI 1Z
Piwa: 70/0
Wysłany: Pon 21 Gru 2009, 15:22
Temat postu:
Re: ( Audi ) Zakup samochodu
Zależy ile rocznie będzie auto robiło km. Jeżeli dużo to diesel wychodzi taniej w ekspl., tylko w razie awarii jest droższy w naprawie od benzyny.
Jeżeli diesla to tylko 1.9 Tdi bo 2.0Tdi jest bardziej awaryjny.
Moc Tdi zaczynała się od 90, 110 KM ( pompa rotacyjna) poprzez 105,115,130KM ( silniki na PD).
Najbardziej spotykanymi usterkami Tdi są problemy ze sterowaniem turbo, przepływomierze i koła dwumasowe. Jeżeli chodzi o Tdi z tego okresu to są to silniki na PD (pompowtryskach) i zdarzają się również ich usterki.
By sprawdzić historię auta i jego stan faktyczny to podjechać najlepiej do ASO po nr. vin sprawdzą jego historię serwisową (jeżeli wogóle jakaś była). Na podstawie ścieżki diagnostycznej ocenią stan techniczny i czy pojazd jest bezwypadkowy ( badanie grugości lakieru). Sprawdzą przy używiu programu vag jego stan od strony elektronicznej oraz np. czy licznik został cofnięty. Badanie takie kosztuje pareset zł. ale może to uniknąć wydatków w przyszłości.
Jeżeli benzynę to z gazem sekwencyjnym.
Taka odpowiedz mi się podoba wiedziałem że można liczyć na pomoc fachowców Dziękuję bardzo
Co to postu to rocznie ok. 20-tyś robię, jednak najczęściej są to krótkie trasy na zimnym silniku ok10 km bo tyle mam do pracy, a po pracy już trochę więcej ze względu na wyjazdy na mecze.
Kolega który jest mechanikiem też mi odradzał silnik 2.0 więc teraz jestem upewniony co do jego rady.
Oglądałem ostatnio 2.0 TDI i byłem z nim w stacji kontroli pojazdów. Zawieszenie, układ kierowniczy itp mi sprawdzili i było wszystko super. Jednak miał dziwne objawy. Na początku nie za bardzo chciało mu się zapalić, przez 5 min "ciągnął" lecz nie palił. A na zewnątrz stał nie całe 20h. Później gdy wchodził na obroty z turbiną to było słychać tak jakby metaliczny szum a gdy siedzieliśmy w aucie i rozmawialiśmy to zauważyłem że mimo iż silnik był załączony to temperatura silnika spadła prawie o połowę! Zdziwiło mnie to bardzo (a cena nie była wcale przystępna) i powiedziałem że się wstrzymam z kupnem.
Jeśli mógłby mi kolega lub ktoś inny jeszcze jakieś rady udzielić to byłbym wdzięczny. No i chętnie dowiem się czegoś o tych obiawach tamtego autka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.