Audi

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyfelgiksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Audi A4 ) czujnik temperatury zewnętrznej ?



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum AUDI Forum Strona Główna -> ( Audi A4 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Niro

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuski
Posiadane auto: Audi A4 B5 sedan 1.8cm3, 1999r
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 30 Gru 2009, 19:45
Temat postu:

czujnik temperatury zewnętrznej ?


- nie mam czujnika temperatury zewnętrznej (w przednim zderzaku) - gdzie można go kupić
- czy ten czujnik jest podłączony do komputera samochodu czy pracuje z klimatyzacją - Klimatronik Audi A4 typ B5 sedan 1.8 benzyna 1999r

mam komunikaty z Vag
1 - Zawór odpowietrzania zbiornika - wyjście otwarte ?
2 - zawór węgla aktywnego ???
3 - czujnik temperatury zewnętrznej - brak lub uszkodzony

co dalej z tym mogę zrobić - czy sam dam radę coś tu naprawić - wymienić ?
Proszę o informację. Z góry dziękuję.
_________________
hobby - motoryzacja - lubię Audi
zajmuję się instalacjami elektrycznymi -domowe -przemysłowe
Powrót do góry
tomek83f

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 1456
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice
Posiadane auto: Audi 100 2.0 TD , Audi A6 2.5 TDI , Mercedes Sprinter 312 TDI
Piwa: 126/1
Wysłany: Sro 30 Gru 2009, 23:47
Temat postu:

Re: ( Audi A4 ) czujnik temperatury zewnętrznej ?


Jezeli rzeczywiscie nie masz czujnika temperatury zewnetrznej to albo uzywka albo serwis.

Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80
(system odpowietrzenia zbiornika paliwa)

W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpwiedniego odpowietrzania układów paliwowych.

Działanie układu zbiornika węgla aktywnego:

Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza.

Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem
regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania (regeneracja węgla aktywnego), wskutek podciśnienia w rurze ssącej, przez otwór napowietrzający zasysane jest świeże powietrze na dolną stronę zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania.

Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego.

Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany.

Wskazówki
- Połączenia węży są zabezpieczone opaskami sprężynowymi lub zaciskowymi.
- Opaski zaciskowe zasadniczo należy wymieniać na sprężynowe.
- W celu montowania opasek sprężynowych zaleca się stosować przyrząd VAS5024 lub cęgi VAG 1921.

Naprawa/Części układu zbiornika węgla aktywnego
1 – zbiornik węgla aktywnego miejsce zamontowania:
(w prawej, przedniej wnęce błotnika koła, przymocowany jest do karoserii. W celu wymontowania zdemontować osłonę przedniej prawej wnęki błotnika koła).
2 – moment dokręcania 10 Nm
3 – obudowa filtra powietrza
4 – pierścień mocujący, mocuje zawór magnetyczny
5 – zawór magnetyczny N80
(zawór jest sterowany (taktowany) przez komputer sterujący, gdy silnik jest ciepły). Położenie montażowe, strzałka zwrócona w kierunku przepływu.
6 – wtyczka zaworu magnetycznego (czarna 2-stykowa)
7 – jednostka sterująca przepustnicą
8 – pierścień uszczelniający typu o-ring (przypadku uszkodzenia wymienićna nowy)
9 – przewódod powietrzający Czarny (zwrócić uwagę na mocne osadzenie).
10 – śruba mocująca
11 – przewód doprowadzający powietrze

Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego:
Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty).

Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego:
Warunki sprawdzania:
VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3].
Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny)
Sprawdzanie działania:
VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070].

Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł).
– pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK]

(TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
tomek83f

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 1456
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wadowice
Posiadane auto: Audi 100 2.0 TD , Audi A6 2.5 TDI , Mercedes Sprinter 312 TDI
Piwa: 126/1
Wysłany: Czw 31 Gru 2009, 00:02
Temat postu:

Re: ( Audi A4 ) czujnik temperatury zewnętrznej ?


Myslałem ze to ustrojstwo zakładają dopiero teraz do nowych aut ale najwyrazniej Ty jestes szczesliwym posiadaczem Laughing ciesz się że nie masz filtra cząstek stałych to kolejny wynalazek który niby ma chronić środowisko Evil or Very Mad
Powrót do góry
Niro

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubuski
Posiadane auto: Audi A4 B5 sedan 1.8cm3, 1999r
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 31 Gru 2009, 00:40
Temat postu:

zawór węgla aktywnego N80


DZIĘKI, zobaczę co dam radę zrobić, o efektach poinformuję
pozdrawiam, życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2010
_________________
hobby - motoryzacja - lubię Audi
zajmuję się instalacjami elektrycznymi -domowe -przemysłowe
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum AUDI Forum Strona Główna -> ( Audi A4 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Audi A4 »

Opinie o samochodach Audi A4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Audi A4 ) Porady, problemy techniczne


Audi

A6

72 900

2009r.

139 358 km

śląskie

Audi

A6

69 900

2007r.

145 600 km

pomorskie

Audi

A6

23 900

2002r.

134 800 km

mazowieckie

Audi

Q5

103 900

2010r.

70 426 km

wielkopolskie

Audi

Q3

104 990

2013r.

27 120 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group

bezpłatne ogłoszenia motoryzacyjne

Partnerskie fora dyskusyjne: AUDI TECH TEAM   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2014 Created by idealneT and OM System