Po odpaleniu autka obroty są ok,ale po pewnym czasie niespodziewanie wzrastają.Gdy zgaszę silnik na pewien czas jest spokój(obroty ok). Jest też tak,że obroty są za małe. Co za układ odpowiada za ten stan? Proszę o porady.(audi 100 C3 2.3E)
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Posiadane auto: audi 100 c4 rok 94 ,2.0 115 km
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 06 Lut 2010, 19:01
Temat postu:
Re: ( Audi 100 ) Brak stabilizacji obrotów
Ja też mam ten sam problem tylko w silniku 2.0 115 km rok 94.Gdy spuszczam go z obrotów to zatrzymuje sie gdzieś na 1,5 tys i po jakimś czasie dopiero spada do tysiaca,czasem nawet zatrzymuje sie na 2 tys.Jeśli to silniczek krokowy to jak wygląda i gdzie się znajduje?Zauważyłem też że mam dziure w wężu od odmy, po wymianie sie troche polepszyło ale jeszcze nie do końca,teraz zatrzymuje sie na 1,2cie i dopiero spada.Mam też pytanko czy ktoś nie wie gdzie szukać instrukcji do tego tupu audi?Nie miałbym np.problemu z szukaniem gdzie znajduje sie silniczek krokowy.
mam taki sam problem i podejżewam że takie samo auto C3 2,3E NF 1990R czyli przejściówka częsciowo z c4 i audi 200. Przyczyna moze być silniczek krokowy ale jes jeszcze sterowanie silniczkiem i wszelkie czujniki do sterowania nim ,czyli czujnik temperatury,obrotow problem jest dośc złożony . Na początek zapytam czy autko jest z gazem? bo jeśli zachowuje sie tak samo na bezynie i gazie. to wiadomo że jest cos nie tak z doplywem mieszanki powietrznej za którą jest odpowiedzialny silniczek krokowy. To bardzo wazny etap poszukiwań więc napisz jak jest.Póżniej napisze CI co dalej trzeba sprawdzic.
Na początek radzę sprawdzić stan płynu chłodniczego w zbiorniczku (powinien być max w przypadku benzyna/gaz). Jeśli uzupełnienie stanu do max nie pomoże trzeba szukać winy w silniczku krokowym lub dolocie powietrza. Wyczyszczenie silniczka krokowego(lub/i przepustnicy) nie jest zbyt trudnym wyzwaniem więc to też proponuje zastosować.
Jestem miłosnikiem AUDI C2 C3 bo chciałem miec amerykana z szerokością. Psuja sie ale z kazą awarią można jezdzić długo .Z obrotami w c3 2,3e sprawdziłem wzystko .Jest dobrze a nie działa , obroty skacza. kAŻDY mechanik mówi co innegoI i co innego książka a serwis sie nie opłaca, wiec jesteś zdany na siebie lub na przyslowiowiego WAGA................. TO URZĄDZENIE DIAGNOZUJE PONOĆ AUDI C3...................I TO NA PÓŁPRAWDA. AUDI C3 .BYNAJMNIEJ TE OSTAT IE ROCZNIKI ni mają wspólnego komputera więc każdy system ma swe wyjscie osobne. Teraz znajdz wtyczcze diagnoo ABS,l albo ster. zaplonu , lub wtrsku. Ktojes obcykany ,, niech sie zgłosi i podpowie.
Mozesz jeszcze sprawdzić szczelnośc węzy powietrza docodzących do przepustnicy , póżniej możesz pomieżyć napięcie na silniczku krokowym ,powinno mieć w granicach 8- 12 v potem możesz poszukać sterowania silniczkiem i sprawdzić ciąglość przewodów między silniczkiem a sterownikiem. Ostatni etap to sprawdzić czujnik i ciągłość przewodów między sterow. krokowym a czujnikiem temperatury i komputerem, ale do tego jeszcze nikt nie doszedł wiec ..............powodzenia
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 27 Lut 2010, 08:59
Temat postu:
Re: ( Audi 100 ) Brak stabilizacji obrotów
ten sam problem... wszystko było ok, do pewnego dnia gdy nagle po przejażdżce auto na biegu jałowym na postoju nie zeszło z 2000 obr/min.
I tu różnie.. nie raz przygazowanie (zabawa przepustnicą) pomogła i się uspokoiły (spadły) obory, innym razem jeszcze wzrosły do ponad 2 tys..
Myślałem ze to może rozregulowana instalacja gazowa i źle porgulowane dawki.. ale skręciłem naprzepływomierzu tą śrubą do regulacji obrotów do minimum.. śruba max do oporu w prawo.. a obroty spadły ale nie znacznie.., potem jeszcze skręciłem pokrętło dawki gazu na wężu prowadzącym do kolektora ssącego.. Ale to też poskutkowało zmienijszeniem obrotów na pare dni,.. Teraz to już i jedno i drugie zakręcone a obroty i tak poniżej 1800 nie spadają.. i są tak różne po każdej jeździe i odpalaniu silnika jak pogoda za oknem... Czyli winowajca to silnik krokowy i czujniki z nim wpsółpracujące.. hmm.. No bo układ chłodzenia mam nówka a guma przepływomierza szczelna jak nowa..
silnik: 22.KU C3 '88
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 29 Mar 2010, 13:28
Temat postu:
Re: ( Audi 100 ) Brak stabilizacji obrotów
denerwowały mnie te obroty -i sprawdziłem w dokumentacji technicznej pisze w usterkach/rozwiązaniach ze jeśli na ciepłym silniku (nie pracującym) przy załączonym zapłonie silnik krokowy (zawór powietrza dodatkowego) pracuje wibrując to należy jeszcze sprawdzić napięcia, jeśli te są w normie to winowajcą złych obrotów biegu jałowego będzie najpewniej czujnik termiczny na głowicy cylindrów który podaje informacje do sterownika i silniczka krokowego lub też sterownik (co raczej jest mniej prawdopodobne); Nie jest to cytat tylko moje dedukcyjne myślenie na podstawie opisów problemu w dokumentacji technicznej samochodu.
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 85 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radom Posiadane auto: audi 100 C3 2.3 E 90-91
Piwa: 2/1
Wysłany: Pon 29 Mar 2010, 16:25
Temat postu:
Re: ( Audi 100 ) Brak stabilizacji obrotów
czyli że np mam ciepły silnik i mam na zapłonie i jak coś słychać z silniczka krokowego czyli takie zgrzytanie albo coś w stylu nie podpiętych dobrze styków to jak nie równo chodzi silnik i problem mały z obrotami jest to wina leży po stronie tego czujnika? Czy źle zrozumiałem?
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 01 Kwi 2010, 16:33
Temat postu:
Re: ( Audi 100 ) Brak stabilizacji obrotów
Mniej więcej tak to się ma.. Jeśli dobrze się zrozumieliśmy.. Tyle że ten krokowy nie ma zgrzytać ale tak wibrować jak go dotkniesz (cos jak telefon komórkowy gdy przychodzi sms.. Dodatkowo ma mieć napięcia w granicach 8v - 11v (mój tak ma) więc jest sprawny i go wykluczyłem. Teraz tylko pytanie gdzie ten czujnik termiczny obrotów biegu jałowego..?? gdzie go szukać..?? Czy to będzie ten co jest "wkręcony" nie jako z tylu głowicy cylindrów idealnie na środku nieco na dole..?? Tak że żeby go zobaczyć trzeba się kłaść prawie na ten silnik..??Taki mi pokazał bynajmniej elektryk i się okazało że jak się bliżej przyjrzałem to w plątaninie kabli i węży od gazu ten czujnik był sobie bez żadnego połączenia z czym kolwiek.. kabelki które do niego przychodziły były zwyczajnie urwane.. (jeden naderwany i ogołocony z izolacji, drugi urwany z wsuwki); Rozbieranie i lutowanie wtyczki i kabelków..
Teraz zobaczymy czy on będzie działał jak odpale..tymczasem mam inny problem..
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 21 Maj 2010, 12:28
Temat postu:
Re: ( Audi 100 ) Brak stabilizacji obrotów
Koledzy.. Podłączyłem te kabelki naderwane do tego czujnika co jest wkręcony w głowice z tyłu.. jednakże nie widze poprawy..
W tej chwili silnik pracuje tak że przy rozruchu zimnego prawdopodobnie załącza się nagrzewnica bo silnik chodzi jakby na ssaniu i przez jakis czas (ok minuty-dwóch) ma wyższe obroty aż do osiągnięcia temperatury około 80stC wtedy obroty spadają.. i chodzi poprawnie.. Jednakże po przejechaniu jakiegoś dystansu i co za tym idzie osiągnięciu temperatury właściwej czyli 95stC coś niedobrego dzieje się z silnikiem..Na całym zakresie obrotów przy obciążeniu jest ok.. moge wyprzedzać i silnik ma moc.. ale na biegu jałowym na postoju to jest tragedia.. MIESZA obrotami niemiłosiernie.. na ogół są one za niskie.. silnik prawie jakby się miał zatrzymać.. tak że aż cała buda wpada w spore wibracje.. tak jakbyśmy chcili ruszyć pod górkę bez gazu.. musze go przygazowywać.. i tak jest aż do zgaszenia silnika.. po ponownym odpaleniu ciepłego jest tak samo.... nie wiem co to może być..? czy to ten czujnik termiczny dalej..?? sytuacja ma miejsce na LPG TYLKO I WYŁĄCZNIE (bo benzyny nie mam - odpalam na gazie). Przy odpalaniu jest ok ale potem po jeździe jest tragedia z obrotami.. DLACZEGO..? jeśli cały układ dolotowy jest szczelny.. to czy to będzie wina tego czujnika..? silnik krokowy jak już pisałem jest sprawny.. więc go wykluczam..
pomóżcie kto wie..
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 299 Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 24 Maj 2010, 15:48
Temat postu:
Re: ( Audi 100 ) Brak stabilizacji obrotów
o Rzesz...!!! nie gadaj..! Zapomniałem o tym ze to może być to.. a faktycznie miałem w zimie delikatne rozszczelnienie parownika przy śrubach.. ulatywał gaz.. potem sie zapiekło i tak do dziś już nie uchodzi.. ale nic poza tym nie widać na parowniku przy mieszaniu obrotami..
hmm.. - a jesli uszkodzi membrany to czy czasem nie jest juz w ogole po jeździe..?/ ;>
btw:
co o tym myślicie:
chyba warto - ja rekomenduje - sam jestem w fazie wypróbowywania.. ale zeby każdy chciał tak to rozreklamować..
opłaty malutkie a system lepszy niż przestarzałe już (i nielegalne) antyradary..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi 100 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.