Witam. Mam od wczoraj problem z uruchomieniem zimnego silnika.
Czy może ktoś mi powiedzieć gdzie w tym silniku jest regulacja ssania , czy to nie ten wtryskiwacz w dole kolektora ssącego?
Jak ustawic wolne obroty?
Ja mam też z tym duży problem a co najgorsze to warsztaty samochodowe nie chcą podjąć się naprawy tego rodzaju silnika . Wtryskiwacz rozruchowy jest urucomiany czujnikiem temperatury silnika i powinno to trwać od2 do ok 6 sekund . Wolne obroty są również sterowane urządzeniem do wzbogacania mieszanki paliwowej to jest taka kostka przy rozdzielaczu paliwa. I jeszcze jest bardzo ważne położenie tarczy spiętrzającej oraz szczelność układu dolotowego powietrza nie wspominając wtrysków roboczych. Ja z tym tematem walczę już od pewnego czasu rzyczę powodzenia i dzięki za zegarek.
Cieszę się że ci pomogłem z tym zegarem, sam miałem ten problem, a w sumie prosta sprawa. Co do rozruchu zimnego silnika to dzisiaj sprawdzałem układ ssania powietrza i okazało się że guma zeszła z tego rozdzielacza wtrysku. Uszczelniłem, poskręcałem i jutro zobaczę co będzie rano, o wynikach poinformuję na forum. Dodam jeszcze, że silnik dzisiaj przed uszczelnieniem układu nawet ciepły nie chciał zapalić. Natomiast po uszczelnieniu pali bez dodawania gazu i w zasadzie bez problemu. Odradzam zapalanie zimnego silnika z wciśniętym pedałem gazu, szczególnie w zimie, zatarłem tak panewkę na korbowodzie, silnik wystartował od razu z dużymi obrotami, olej jeszcze nie doszedł i złapał na panewce.
Moje GG 78 13 236
Pozdrawiam Piotr
Powracając po 10 dniach do mojego wcześniejszego postu, chcę poinformować że silnik czy zimny czy ciepły pali bez problemu.
Więc przyczyna tkwiła w tym, że łapał gdzieś fałszywe powietrze, o czym wczesniej pisałem. Wolne obroty na gazie i na benzynie są również stabilne.
To super że nie masz żadnych problemów. Mam tylko jedną rade nie tankój gazu na niesprawdzonych stacjach sugerując się niską ceną , bo łatwo jest o tz.wystrzał który potrafi uszkodzić bardzo delikatny system wtrysku benzyny a wtedy jak ja będziesz mógł zrobić doktorat z ke-jetronica pozdrowionka i bezawaryjnej eksploatacji.
Po kilku latach znowu jest problem z obrotami zimnego silnika.
Silnik zimny odpala bez problemu obroty około 1000 nastepnie po lekkim nagrzaniu obroty wskakują na 3000, otwiera sie całkowicie krokowiec. Wyciągam z niego wtyczke i obroty spadają , jak jest już lekko ciepły to sie utrzymują i w miarę rozgrzewania silnika rosną. Silnikowi brakuje płynnego przejścia z ssania do normalnej pracy,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi 100 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.