Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pleszew Posiadane auto: Audi A4 2.0 TDI 2005r., Renault Kangoo 1.5 DCI 2010r. , Citroen C3 1,4 HDI 2008 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Sie 2010, 18:56
Temat postu:
Bicie kierownicy i wibracje nadwozia....
Witajcie. Założyłem jeszcze jeden temat przy okazji jak tu jestem. Kiedyś mi to nie przeszkadzało ale teraz nasila się coraz bardziej. Problem jest z wibracjami kierownicy i nadwozia. Wyczuwalne dość mocno powyżej 140km/h. Kierownica drży i nadwozie wpada w wibracje. Czuć to w nogach oraz np. na osłonkach przeciwsłonecznych na uchwycie od komórki na szybie. Trzęsą się mocno. Na fotelu też czuć, niczym masaż pleców... Zdarzyło się to nagle podczas wyjazdu do Warszawy. Jechałem w jedną stronę autostradą do Strykowa i wszystko cacy. Wracam z powrotem i nie poznaję auta!! Owszem miałem zjechane opony. Kupiłem nowe. To samo. Przy okazji kupiłem fajne alumki- po wymianie to samo. Wyważam opony co chwila, felgi prościutenkie jak nie wiem co. To samo cały czas. Wczoraj wróciłem z serwisu (czas na olej był) Wyważyli raz jeszcze. Uzupełnili powietrze ale oczywiście nadal to samo - powyżej 140 zaczyna się jazda i irytacja (straciłem 98 zł na wyważanie) Nie potrafią nic powiedzieć. Przecież na autostradzie prostej jak stół nie może auto tak wibrować. Kiedyś tego nie było! Czy miał ktoś z was podobny problem? Nie chodzi tu nawet o Audi. Taki przypadek może być w każdym samochodzie. Moje auto to AUDI A4 2005 rok 2.0 TDI. Opony mam fabrycznego rozmiaru 205/55/R16
Brak mi już sił. Walczę z tym od kilku miesięcy. Czy za takie wibracje w aucie odpowiada coś jeszcze? Felgi i opony pomijamy. Koła są wzorowo wyważone a opony nieskazitelne. Zresztą zmieniałem felgi, jeździłem na zimówkach, drugi komplet założyłem, powróciłem do starych felg nawet itp itd- ZAWSZE TO SAMO. Zawsze od 140 zaczyna się cyrk. Czym szybciej jadę tym słabiej to czuć bo częstotliwość wibracji rośnie i ma się wrażenie że ustępują ale to złudzenie. Gdzieś kiedyś wyczytałem że w takich sytuacjach może pomóc sprawdzenie kół na wyważarce ale koła zamontowane są na samochodzie. Jest coś takiego? Wtedy można ocenić czy proste koło zamontowane do tarczy faktycznie prosto się kręci....
Jeśli ktoś spotkał się z czymś takim, jeśli ktoś wie jaka część może odpowiadać za coś takiego- bardzo proszę o poradę. Z góry dziękuję.
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pleszew Posiadane auto: Audi A4 2.0 TDI 2005r., Renault Kangoo 1.5 DCI 2010r. , Citroen C3 1,4 HDI 2008 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Sie 2010, 21:36
Temat postu:
:-)
Dziękuję za trop Kolego. Myślisz że to właśnie tu leży problem? Pytanie tylko który to przegub... Jest jakiś sposób na to aby sprawdzić? Głupio wydać kasę na prawy a się okaże że lewy i na odwrót. To cenna porada. Jesli okaże się że to to to będzie cudnie A czy taki przegub może dostać w kość jeśli wykorzystuje się max moment obrotowy np. jadąc na dwójce czekając do 1700 obr/min i pedał (wrażenia fajne) Czy taka częsta (bardzo częsta) praktyka mogła do tego doprowadzić?
Jaki może być koszt takiej wymiany? Tak orientacyjnie. Obojętnie jaki on będzie muszę coś zrobić bo taka jazda z trzęsącym się autem jest bardzo ale to bardzo irytująca. Zamiast rozkoszować się jazdą walczysz z nerwami.
Re: ( Audi A4 ) Bicie kierownicy i wibracje nadwozia....
Nie koniecznie styl jazdy ale on napewno się do tego przyczynił.
Na 90% jest to przyczyna.
Musi to zobaczyć doświadczony mechanik bo sam raczej tego nie wyczujesz.
Podnieś auto i obracając kołem zobacz czy półoś nie ma bicia góra dół. _________________ Pozdrawiam.
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pleszew Posiadane auto: Audi A4 2.0 TDI 2005r., Renault Kangoo 1.5 DCI 2010r. , Citroen C3 1,4 HDI 2008 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Sie 2010, 22:17
Temat postu:
Re: ( Audi A4 ) Bicie kierownicy i wibracje nadwozia....
Bardzo Ci dziękuję Kolego za cenne porady i trop. Po niedzieli skoczę do zaprzyjaźnionego mechanika (serwis odpuszczam) Sprawdzałem tą część. Jest to wydatek ok 250-350 zł + robocizna. Jeśli okaże się że to faktycznie przegub to za ok 500 zł zmienię auto nie do poznania pod kątem wrażeń z jazdy. To naprawdę denerwujące co się w tej chwili dzieje. Raz jeszcze dziękuję. Pozdrawiam i szerokości podczas wojaży.
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: AUDI A5
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Sie 2010, 12:53
Temat postu:
wibracje kierownicy
Nie tylko Ty masz ten problem. Ja mam AUDi A5 i od nowości walczę z serwisem i wyważeniem kół. Z tego co wiem to problemy ma wielu użykowaników a4 i a5. Obawiam sie że trop z przegubem nic nie da. Za drżenie kierownicy i nadwozia odpowiada konstrukcja opony. Mówiąc w skrócie zawieszenie AUDi jest tak delikatne, że wymaga specjalnej opony (oznaczenia AO). Problem ciągnie sie od lat i koncern VW w podręczniku techniki serwisowej dokładnie opisał objawy i przyczyny wibracji (nr procesu ElsaPro: 136742514). ich zdaniem odpowiada za to wariacja siły promieniowej opony. Z moich doświadczeń wynika, że nawet te atestowane specjalnie opony AO nie rozwiązują problemu. Koła muszą być wyważone dynamicznie na specjalnym urządzeniu Hunter (tylko dwa w Polsce). U mnie robiono to wiele razy a efekt raczej mierny. Złożyłem formalną reklamacje i szykuję sie do procesu sądowego. Chętnie poznam opinie innych użytkowników a4 i a5. Moze złożymy pozew zbiorowy?
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pleszew Posiadane auto: Audi A4 2.0 TDI 2005r., Renault Kangoo 1.5 DCI 2010r. , Citroen C3 1,4 HDI 2008 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 23 Sie 2010, 13:08
Temat postu:
Re: ( Audi A4 ) Bicie kierownicy i wibracje nadwozia....
Przyznam że nie wiedziałem że to tak złożony problem.... Ze zdziwieniem czytałem Twój post za który serdecznie dziękuję. Zastanawia mnie jednak to dlaczego to się stało praktycznie od razu. Jadąc do Warszawy (pamiętam to jak dziś) zauważyłem te wibracje. Po powrocie toczę z tym walkę. Przed tem tego nie było. Jeździłem po wielu autostradach u nas i w niemczech. Kiedyś nie było tego. Jeździłem z przyjemnością. Sytuacja się cały czas pogarsza. Chyba zaryzykuje wymianę przegubów. Zobaczę. Na po niedzieli jestem umówiony. Być może to nie pomoże i winy będę szukał gdzie indziej (w oponach itp itd - tak jak piszesz) Fakt faktem jest to bardzo denerwujący problem, wręcz wkurzający. Chcesz jechać w spokoju po gładkim dywanie a auto wibruje.
Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydzia Posiadane auto: Bmw 330xd E46
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Lis 2010, 22:37
Temat postu:
Witaj w klubie
Podobny problem z 330xd '03. Proby wywazania bezskuteczne.
W Bydzi sprzetu odpowiedniego nie ma zeby zrobic test drogowy
czy dowazanie. Ale przegub mam walniety na 100%. Mysle, ze
poki go nie zrobie to wibracje nie ustana.
ew. pisz na grabarz31@interia.pl
Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: A4 B6 1.8T Quattro
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Lis 2013, 16:16
Temat postu:
Re: ( Audi A4 ) Bicie kierownicy i wibracje nadwozia....
Panowie, odświeżam temat bo sie urwał bez rozwiązania ani konkluzji. Mam ten sam problem, buda wibruje powyżej 140km/h (wibracje jednak maleja już ponad 160km/h. Nie zmienia to faktu że cos jest nie tak, koła zmieniałem na nowe (nowe fele i nowe opony, wszytko wyważone) nic to nie dało, dalej wibruje.
Pomijam fakt,że widać krzywą felgę, testowałem na innych idealnych kołach i tez nic nie dało, problem leży w tej pracującej nieosiowo półosi moim zdaniem.
Półoś tez wymieniłem, niestety bez zmian. Faktem jest,że półoś z auta po wypadku,ale uszkodzony tyłem, przebieg też niewielki,bo widziałem przed demontażem.
Może to problem,że ta "flanszą" do której przykręcona jest półoś nierówno pracuje? Może przy kole jakiś problem z piastą i łożyskiem?
Dołączył: 19 Lut 2018 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Audi A6 C6 2,4Q BDW Avant
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Lut 2018, 21:01
Temat postu:
Re: ( Audi A4 ) Bicie kierownicy i wibracje nadwozia....
Witam,
Odświeżę. Czy udało się rozwiązać temat? Mam A6 C6 i jest dokładnie to samo. Poza 5x wyważaniem i doważaniem itd wymieniłem wał napędowy, przeguby wewnętrzne i zewnętrzne z przodu, wahacze górne z przodu, tuleje dolnych wahaczy, duże tuleje sanek z przodu, jedno łożysko.
Dołączył: 05 Lut 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Piła wlkp Posiadane auto: audi a4b5 1,8 ARG AT 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 14 Lip 2018, 11:17
Temat postu:
Re: ( Audi A4 ) Bicie kierownicy i wibracje nadwozia....
Miałem do niedawna to samo .Wibracje zaczynały się różnie -nieraz już od 70 nieraz wyżej ,nieraz wogóle nie było.Zawieszenie mam nowe opony nowe tarcze i klocki też. Problem tkwił w przegubach ZEWNĘTRZNYCH!!(jednym).Zero luzów,zero stukania .Nic nie wskazywało na niego a jednak.Po jego wymianie (metelli) wymianie jedzie bez jakichkolwiek wibracji.Dodam że mam automat i czasem miałem wrażenie że to on się kończy .Także ten - panowie kołą zdjąć koziołki pod zawiechę i patrzymy .Tak wiem potem wykasujecie sobie błąd ABS
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Audi A4 ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.