Audi

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Audi 100 ) jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum AUDI Forum Strona Główna -> ( Audi 100 ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 06 Wrz 2010, 17:14
Temat postu:

jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


Z tego co znajduje i czytam to w układze k-jetronick odcięcie benzyny było robione przez przekaźnik odcięcia pompy paliwa który dostawał impuls od elektrozaworu na parowniku gazu..!!! - jak zatem sprawdzić mam ten elektrozawór czy sprawny i gdzie szukać bezpiecznika odpowiedzialnego za działanie układu..!!? w tej chwili podczas pracy silnika na gazie jest wysyłany prąd do pompy paliwa (powiedzmy że pracuje) - więc coś nie działa w odcinaniu paliwa przy pracy na LPG.. Jak znaleźć/sprawdzić co się zepsuło (dlaczego nie odcina napięcia na pompę paliwa)..??
_________________
setka - to już tylko legenda..


Ostatnio zmieniony przez wiktor008 dnia Wto 07 Wrz 2010, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
archive_18

Auto Maniak



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
Wysłany: Pon 06 Wrz 2010, 17:33
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


Przy mechanicznym wtrysku nie ma innej możliwości odcięcia paliwa jak przez odcięcie pompy.
Ze względu na ciśnienie panujące w układzie wtryskowym nie ma możliwości zastosowania zaworu benzynowego tak jak w silniku gaźnikowym.
Szukaj przekażnika który odcina pompę.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 06 Wrz 2010, 18:47
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


Dobra ale jest jeszcze coś takiego jak elektrozawór "hamowania silnikiem" który w normalnej pracy na benzynie ODCINA dopływ paliwa do dozownika paliwa (chyba) gdy silnik ma obroty wyższe niż 1500obr/min przy przepustnicy na 0 i/lub w przypadku osiągnięcia obrotów powyżej 6500/min - by nie uszkodzić silnika - steruje tym sterownik główny od pompy paliwa który steruje również wtryskiwaczem rozruchowym i regulatorem nagrzewania silnika. więc przypuszczam ze "fachowcy od gazu" zakładając instalację w roku pańskim 2003 - i mając na uwadze ówczesne standardy - stałej pracy pompy by układ rozdzielacza wtrysków się nie zastał czy coś - zamontowali przekaźnik co przy włączeniu elektrozaworu od gazu zamykałby zawór odcinający hamowania silnikiem.. i wtedy pompka sobie tłoczy paliwo w krótkim obiegu od zbiornika przez filter w komorze silnika do dozownika- zaworu odcinającego hamowania silnikiem - i dalej od zaworu odcinającego idzie sobie przew. przelewowym z powrotem do zbiornika paliwa.. No bo do samych wtrysków a tym samym do dozownika który paliwo na wtryski "dozuje" nie może ono dochodzić bo wtedy [cenzura]..! Tu nie ma elektrycznie sterowanych wtrysków które zamykane byłby impulsem z przekaźnika i zwyczajnie by lały.. O odcięciu pompy przy jeździe na gazie wiem że to taki "tuning" użytkowników uważających że pompa się niszczy gdy pracuje nie podając paliwa na silnik (wtryski).. Tyle wyczytałem..
To gdzie mam niby szukać teraz przekaźnika "odcinającego pompę paliwa" jak napisałeś..? Instalacja 2 generacji (Romano) (bez miksera)..
_________________
setka - to już tylko legenda..
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 06 Wrz 2010, 20:41
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


Ktoś wie..?? Bo mi na tym mocno zależy by sprawdzić jak to działa..! Nie wiem czy powinienem kupować nową pompę i ładować się w koszty..
W tej chwili na dobrą sprawę pompa nie pracuje jest tylko podpięta żarówka h4 pod styki pompy i ona świeci cały czas przy jeździe na gazie.. Więc boję się że jak podepnę pompę (już nową sprawną) to zacznie ona wysokim ciśnieniem walić paliwem na dozownik paliwa i zalewać mi silnik benzyną przy pracy na gazie.. co może być fatalne w skutkach i zrobi się cyrk..!! Nie wierze że nikt nie wie jak to jest w k-jetronicku dokładnie z tym odcięciem.. to co wyżej to tylko moje gdybanie.. A nie mam dokładnych instrukcji do swojej instalacji gazowej..:/
_________________
setka - to już tylko legenda..
Powrót do góry
albi666

Czytelnik



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna
Posiadane auto: Audi 80 2.6 ABC
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 22:13
Temat postu:

Re: jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


wiktor008 napisał:
Z tego co znajduje i czytam to w układze k-jetronick odcięcie benzyny było robione przez przekaźnik odcięcia pompy paliwa który dostawał impuls od elektrozaworu na parowniku gazu..!!! - jak zatem sprawdzić mam ten elektrozawór czy sprawny i gdzie szukać bezpiecznika odpowiedzialnego za działanie układu..!!?

Elektrozawór lpg musisz mieć bo jak inaczej mógłby być puszczany gaz, chyba przed odpalenie nie latasz do bagażnika i nie odkręcasz kurka na butli a potem szybciutko do środka i odpalanie.
wiktor008 napisał:

nie wierze że nikt nie wie jak to jest w k-jetronicku dokładnie z tym odcięciem..

To uwierz bo to kwestia fantazji gazowników gdzie wsadzi przekaźnik odcinający pompę paliwa.
Sam możesz dać uniwersalny przekaźnik samochodowy ( http://allegro.pl/listing.php/search?string=przeka%C5%BAnik+samochodowy&from_showcat=1&category=0&sg=0&change_view=1 ) jako ocięcie pompy paliwa do zacisku 87a i 30 podłącz przecięty (musisz sam go przeciąć oczywiście) przewód idący do pompy paliwa do 85 podłącz masę a do 86 plus z elektrozaworu gazu (na pewno masz jeden pod maską na przewodzie miedzanym od gazu albo parowniku). W ten sposób będziesz miał upragnione odcięcie.

Co do wykorzystywanie systemu hamowania silnikiem (tak działają moduły ke-stop z allegro) to ponoć paliwo wraz się powoli przesącza.
Więcej o technikach odcięcia mechanicznego wtrysku można poczytać na http://www.audi80.pl/ke-jetronic-ke-motronic-alternatywa-dla-silnikow-z-lpg-vt24388.htm (mam nadzieję że tym linkiem nie złamałem regulaminu którego nie przeczytałem a jak tak to mam ten regulamin gdzieś)


Ostatnio zmieniony przez albi666 dnia Pią 10 Wrz 2010, 01:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 22:13
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Czw 09 Wrz 2010, 23:11
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


Dzięki za info i linki ale ja mam dwa elektrozawory - jeden wpuszcza gaz w fazie płynnej i przewodem płynie on pod ciśnieniem do reduktora (parownika) a na parowniku jest przykręcony drugi elektrozawór którego pracy nie znam.. - chyba nie puszcza on gazu wężem na kolektor ssący - pewnie raczej steruje pracą parownika - i nie wiem czy to właśnie ten elektrozawór nie powinien dawać impulsu na przekaźnik pompy paliwowej by ten ją odcinał po przejściu na LPG.. Jak tak to znaczy że jest ten elektrozawór uszkodzony albo coś nie gra w instalacji elektrycznej. Sam przekaźnik jest ok bo daje napięcie na pompę. Chyba że uwalił się sterownik (układ scalony) tego systemu który steruje elektrozaworami i tak na włączanie gazu działa ale na odcinanie benzyny już impuls nie idzie..??Może tak być..? Ogólnie to obydwa elektrozawory wygląda że są podłączone do jednej wiązki która znika gdzieś w nadkolu (pod skrzynką przekaźnikową);
_________________
setka - to już tylko legenda..
Powrót do góry
albi666

Czytelnik



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna
Posiadane auto: Audi 80 2.6 ABC
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 10 Wrz 2010, 01:07
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


Oba zawory powinny pracować jednocześnie (ten fazy ciekłej i na parowniku) jeśli twój parownik to tzw. elektronik - czyli podaje gaz gdy pojawi się impuls na cewce. Ten impuls jest podawany gdy sterownik LPG wykryje pracę silnika i daje napięcie na wszystkie elektrozawory LPG.
Drugi rodzaj parownika to tzw. pneumatyki gdzie do wykrywania pracy silnika służy przewód podłączony do kolektora ssącego za przepustnicą i gdy parownik otrzyma to podciśnienie to podaje gaz.
Elektroniki są montowane znacznie częściej niż pneumatyki wiec pewnie i u ciebie jest.

Sprawdź kontrolką czy pojawia się plus na elektrozaworze parownika i tym na miedzi gdy silnik pracuje. Jeśli tak to masz tzw. elektronika.

Spróbuj poszperać i poszukać tego przekaźnika w tej instalacji elektrycznej od LPG bo do niej musi być podłączony. Może się odłączył i w stanie spoczynku cały czas załącza pompkę.

Są dwa rodzaje podłączania przekaźnika tego odcięcia pompy paliwa.
1. Tak jak napisałem wcześniej - podłączenie do kabli zasilających elektrozawory LPG
2. Jest specjalne oddzielne wyjście w sterowniku na ten przekaźnik.
Różnicą jest że w przypadku 1. trzeba zastosować przekaźnik rozwierany czyli po padaniu napięcie rozłącza obwód. W przypadku 2 trzeba zastosować przekaźnik zwieralny czyli gdy nie dostaje napięcia ze sterownika LPG rozwiera obwód.
Wg. mnie 1 rozwiązanie jest lepsze bo jak padnie sterownik/przełącznik benzyna/LPG to pompa paliwa pracuje normalnie.

Jeśli szkodujesz kasy na pompę to może lepiej daruj sobie wskrzeszanie układu paliwowego benzynowego bo mechaniczny wtrysk może być studnią bez dna szczególnie jak długo jeździł na LPG.
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 10 Wrz 2010, 10:20
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


Hmm.. też tak właśnie myślę.. że pompa może nie być jedyną rzeczą.. Wiem też na pewno że i termiczny włącznik siedzi.. teraz okazuje się znów że odcięcia nie mam przy pracy na lpg i nie wiadomo co za to odpowiada tak na prawdę u mnie.. Ciężkie to wszystko..
Ale co mogę powiedzieć to u mnie od parownika idzie taki gruby wąż (od jego środka od pokrywy) który łączy się z tunelem powietrznym (tą gumą nieszczęsną) przed przepustnicą (patrząc od przodu auta) - czyli mam rozumieć że jest on "podciśnieniowy" (pneumatyczny)..??? czy to po prostu jakieś odpowietrzanie parownika..? a Co do szukania tego "plusa" to znaczy mam miernikiem szukać tam napięcia ale na jakich byle jakim kablu czy na miedzianej obudowie tych elektrozaworów..? Wydaje mi się czasem że to tylko jakaś głupotka może być coś rozpięte (tak jak piszesz) i na dobrą sprawę naprawa zajęła by może kwadrans i wróciłoby wszystko do normy.. sterownik chyba raczej nie mógł się tak pochrzanić w jedną stronę albo spaliłoby go całkiem albo wcale..(??) A sam przekaźnik od sterowania pompą naprawiał mi elektronik ostatnio bo w ogóle nie działał.. No ale on chyba nie mógł tam na tyle wingerować w jego pracę by schrzanić to odcięcie paliwa na lpg..?
Sprawdzałęm dzis po kablach - oba elektrozawory są sprzężone ze sobą i łączą się ich kable w jednym miejscu (zgrubienie izolacji) i potem biegną już jedną wiązką do środka auta (do szoferki) tam pewnie podpięte są pod sterownik z centralką przełączania a ta musi sterować przekaźnikiem.. Więc jeśli nigdzie żaden kabel nie jest rozpięty to może być usterka tego sterownika..?
Próbowałem podpinać kable na elektrozaworach w różnych kombinacjach ale nic to nie dało..Sad
_________________
setka - to już tylko legenda..
Powrót do góry
albi666

Czytelnik



Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelszczyzna
Posiadane auto: Audi 80 2.6 ABC
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 12 Wrz 2010, 23:59
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


Cytat:
Ale co mogę powiedzieć to u mnie od parownika idzie taki gruby wąż (od jego środka od pokrywy) który łączy się z tunelem powietrznym (tą gumą nieszczęsną) przed przepustnicą (patrząc od przodu auta) - czyli mam rozumieć że jest on "podciśnieniowy" (pneumatyczny)..??

To jest kompensacja a jak masz dwa elektrozawory połączone to musi to być elektronik.

Cytat:
Co do szukania tego "plusa" to znaczy mam miernikiem szukać tam napięcia ale na jakich byle jakim kablu czy na miedzianej obudowie tych elektrozaworów..?

Tak chodzi o plus z tych elementów.


Jak pod maską nie masz nigdzie podłączonego nie-fabrycznego przekaźnika to może być on gdzieś wewnątrz auta. Musi on być podłączony do tej wiązki od LPG.
Powrót do góry
wiktor008

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 299
Skąd jesteś (miejscowość / region): wszechświat
Posiadane auto: Seta C3
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 14 Wrz 2010, 19:29
Temat postu:

Re: ( Audi 100 ) jazda na gazie - praca pompy paliwa..???! help..


Chyba będę musiał z tym podjechać do gaziarzy.. wstępnie się przez telefon umawiałem i krzyknęli już na dzień dobry 40zł za podłącznie/zreperowanie lub dorobienie takiego przekaźnika odcinającego.. Sam pewnie jednak nie dojdę z tym do ładu.. Najpierw jednak pompa paliwa i włącznik termiczny..
_________________
setka - to już tylko legenda..
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum AUDI Forum Strona Główna -> ( Audi 100 ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Audi 100 »

Opinie o samochodach Audi 100 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Audi 100 ) Porady, problemy techniczne


AudiQ5

219 980

2019r.

94 780 km

podkarpackie

AudiA5

219 850

2020r.

39 190 km

świętokrzyskie

AudiA4

138 850

2019r.

73 400 km

świętokrzyskie

AudiTT

32 500

2000r.

148 000 km

śląskie

AudiQ3

169 950

2023r.

11 569 km

świętokrzyskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: AUDI TECH TEAM   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System